Renne wrote:Extra buit,met extra bedoel je dan toch de tape (al is daar geen zekerheid over)?
Nee, ik bedoel eigenlijk iets anders. Stel je bent van plan om de Colruyt 's nachts te overvallen met de bedoeling om zoveel mogelijk etenswaren te stelen. Je staat voor de deur klaar om binnen te breken en opeens verschijnt er een wagen. Je raakt in paniek en begint als een gek te schieten. Twee mensen dood, maar er staat wel een Mercedes voor je neus. Ga je die dan laten staan of pik je die ineens mee? Je pikt die natuurlijk mee, een Mercedes is een klassewagen die veel geld kan opleveren.
Je wordt terug kalm en gaat rustig verder met het open breken van de deur van de Colruyt. Zonder dat je het weet gaat er een stil alarm af en verschijnt er opeens een rijkswachtpatrouille. Je raakt nu volledig in paniek en begint weer als een gek te schieten. Resultaat, één dode rijkswachter en één gewonden. Er zit nu niets anders op dan te vluchten. Je neemt de Mercedes mee, je wilt natuurlijk niet met lege handen thuiskomen. En dat bedoel ik met extra buit. Niemand weet zeker of die videotape bestaat, daarom kunnen we er best van uitgaan dat hij NIET bestaat.
Renne wrote:Want de buit pralines en koffie bleven in de koffer,dus daar was het niet om te doen hé.
Dat weet je niet, hun strooptocht liep volledig verkeerd af. De Mercedes werkte niet meer en ze moesten hem dus achterlaten. Het was te gevaarlijk om de buit over te laden en lieten ze die maar in de Mercedes achter.
Renne wrote:Als je als gangster een overval op een warenhuis 's nachts gaat plegen met zware wapens dan mag je er vanuit gaan dat er iets meer achter steekt
Dat is een logische redenering, maar de Bende werkte niet volgens de vaste standaard van het misdaadmilieu. Misschien bewijst het feit dat ze 's nachts een overval plegen met wapens dat ze gewoon wapengek waren. Een gewone misdaadbende zou met een snelle wagen, zonder wapens binnen breken en zo snel mogelijk weer weg gaan. De Bende heeft tussen de 15 en de 20 minuten op de parking gezeten.
club_le-happy-few wrote:Of diefstal van pralines en koffie moet "symbolisch" geweest zijn om naar het slachtoffer te verwijzen.
Een symbolische verwijzing heeft - denk ik - enkel nut als de politie niet zou weten wie de slachtoffers zijn. Hier was de identiteit van de slachtoffers onmiddellijk bekend. Ik denk dat ze gewoon zaken hebben meegenomen die direct bij de ingang stonden. Achter de buit hoef je dus echt niets te zoeken.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube