Re: Getuigenis Robert French
Robert, heb je, doordat je hier uitgebreid over je 'beroep' schrijft (met details over je vroegere woonplaatsen en andere identiteitskenmerken), geen schrik dat mensen uit het milieu die je vroeger verklikt hebt je nu wel zullen weten te vinden voor represailles? Ben je nu niet een beetje onvoorzichtig omtrent je identiteit? Pas op, ik vind je bijdragen heel interessant, lees ze met veel aandacht en wens graag nog meer bijdragen van je te lezen. Je werpt nl. een ander licht op de zaak. Dus blijf posten maar wees voorzichtig.
Ik had deze vraag verwacht. De openbaring van mijn werk is en heeft een doel, het beroep van informant wat meer aandacht te bezorgen in de huidige politieke vooruitgang en ten alle juistheid, en onjuistheid, van algemeen crimineel onderzoek en samenwerkingen binnen politie-justitie.
Vandaag de dag zijn informanten " wegwerpmateriaal" gemanipuleerde en gratis ten dienste van de staat. Ze hebben geen rechten, zijn onbestaand en doen wel het werk dat getrainde en opgeleide politieagenten niet kunnen of niet durven te doen. Een informant die dan jaren heeft gewerkt, bekomt geen pensioen, geen extra voor je belastingaangifte en geen echt statuut, dus kan je wel denken dat in 2013 dit nog steeds kan en mag.
Nog sterker, senatoren speciale commissies, wetsvoorstellen inzake informanten en beschermde getuigen zijn goedgekeurd. De mensenrechten organisaties brengen druk uit naar de politiek in dermate dat in 2004 het Europese parlement een wetgeving goedgekeurd heeft dat duidelijk verwijst naar de uit te voeren regels en de bewerking van justitie......allemaal gelul en zeer weinig bewijsbaar materiaal dat het ook "raar" toegepast word. Tevens, en ik ben het bewijs, dat elk land nog steeds werkt zonder enige vorm van deze Europese wetgeving, zelfs administratief.
Daarom moet er aan gewerkt worden dat een statuut voor dit beroep duidelijk word voor verschillende redenen. De eerste gaat om de controle op het uitvoeren, de aanwerving en vergoedingen, de strafbepalingen binnen dit systeem, de opvolgwaarheid van de informatie, het ondersteunen, de middelen, ... Zo bekomt men een aan banden gelegde situatie die de kansen zo klein maakt dat wat met mij gebeurd is "interne corruptie" en eigenbelang van agenten niet meer zo eenvoudig word in de toekomst. Dit uitsluitend ten goede van het onderzoek en het tegengaan naar wangedrag voor beide zijden.
Vandaag is het zo, eenmaal "uitgebloeid" word hij zo goed als mogelijk uitgeschakeld. Er zijn zelfs politiediensten die in het milieu doorgeven dat je als informant hebt gewerkt om er zo vanaf te komen, tenminste als je het gevraagde ook uitgevoerd hebt. Sterven doen we allemaal, tenminste in normale omstandigheden "die" dag weet je dat ook wanneer hij komt. In de wereld van informanten, militie, en criminele organisaties moet je jezelf pantseren en psychologisch - technisch, je auto-defens systeem beter uitbreiden.
Wegens verschillende opleidingen, die nodig zijn om je te verdedigen is het voor mij makkelijker "Allert" te zijn in vele omstandigheden. Mijn levenssituatie, woonsituatie is vanaf het begin duidelijk uitgezocht naar een bepaalde strategie rondom de bescherming van gezin ed. Een Franse rijkswachtbrigade die extra controle uitvoert op alle vreemde beweging binnen de zone. En nog enkele belangrijke voorzorgen worden uitgevoerd.
Een onregelmatige verplaatsing, en vele andere zaken georganiseerd rondom het "doel" maakt het ook zeer moeilijk om een "team" technisch zich voor te bereiden. Cameras, honden, ... zijn nogmaals een moeilijke basis om mee te rekenen of het voorbereiden bij eventueel aanval of bedreiging. De technische evolutie en eigen ervaring is een echt obstakel geworden om "foutloos" af te rekenen. Blijft dan ook nog ikzelf, die reeds 2 betaalde moordpogingen op mij heb kunnen verwerken. Natuurlijk weet ik dat openbaren ook risico's heeft, maar ik weet ook exact hoe deze werken, wat men moet weten, organiseren, ... En ik ben bewust dat iemand doden zeer eenvoudigst is. Je moet "trachten" meester blijven in de situatie.
die je vroeger verklikt hebt
Ik zie mij niet als een "verklikker", want dan zouden alle flikken verklikkers zijn. Natuurlijk is het moeilijk een "naam" te plakken op wat informanten doen, en waarom. Het moet en blijft een boeiende zaak, en interesse, zonder deze instelling ben je misschien een verklikker. De grote informanten massa zijn mensen die wegens haat of onmacht "verklikken", maar dat bestaat enkel in de kleine criminaliteit. Zij die echt als informant werken hebben of eigenbelang in belangrijke situaties en of voelen zich na bereikbare informatie verplicht samen te werken met justitie. Eigenlijk een roeping zoals paters maar met pistolen.
Die informanten die met weinig respect werken, en zoals ik zei in kleine criminele zaken werken op korte termijn en met kleine verwijzende informatie naar de interne bewerking of namen. Informanten die maanden lang, zeer scherp observeren, en in alle veiligheid moeten werken zijn meestal niet die sociale klasse zoals binnen kleine drugtrafieken of diefstallen van kleine criminele bendes... Natuurlijk is elke vorm van niet gecontroleerde criminaliteit de basis van de wording van grote bendes en andere interesses die ze tegen komen in hun wereldje.