Re: Theorie van Ghozzt
Deadletterbox, bij de pers aankloppen? De pers heeft ooit bij mij aangeklopt en op basis van de informatie die ik had over zeer vreemde gebeurtenissen in de biopharma (de jacht op plantengenetica), die mij heeft toegelaten om te kruiskoppelen. Ik heb niet niet over één of andere flutkrant, maar over een internationaal gerenommeerd onderzoeksjournalist, die heeft er ook zijn tanden op stukgebeten, er is nooit iets over gepubliceerd.
Ik heb echt heel weinig vertrouwen in 'de pers' en nog minder als je kijkt wie daar actief is, ik had wel vertrouwen in deze onderzoeksjournalist. Maar persagentschappen en mediaconcerns, neem een Leo Neels als voorbeeld. Pers en 'Big Pharma' onder één dak. We zijn 2013 en wat doen ze in Wallonië, het 'Marshall Plant Vert', jawel notionele interestaftrek, 75% reductie van allerhande, subsidiëring. Die arme stakkers kunnen dat geld goed gebruiken.
Laat staan dat ik over de koppelingen begin tussen, ofwel verklaren ze mij gek (ook een strategie). De laatste man die daarover kon praten, in Nederland, die is … dood (hartstilstand, kerngezond verder, geen voorgeschiedenis van hartproblemen in zijn familie, eerder integendeel). Die moet het hebben zien aankomen, want dezelfde dag is er een hoop materiaal in veiligheid gebracht.
Ikzelf ben zodanig gedesillusioneerd door alles wat ik heb gezien, gelezen en gehoord, en dat begint in 1998, dat het mij eerlijkheidshalve nog weinig kan schelen. En dat ik iets weet, dat weten ze in de VS al lang, mijn eerste doodsbedreiging, was ergens 2002-2003 (kan het kwijt zijn), van één of andere zeer schimmige Amerikaan (die je raad het al: op papier niet bestaan onder zijn echte naam) maar vlot en vrolijk bedrijven opricht die met grootreuzen als Bayer een miljardencontract kan afsluiten.
Ik blijf erbij, de Bende van Nijvel, was een manier om de aandacht te verplaatsen zodat het eerste deel van een zeer lange termijnplanning netjes kon worden uitgevoerd (drugsgeld wassen, versluizen, gebruiken voor financiering van wapen- en mensenhandel, toen dat was gebeurd, vielen bepaalde mensen en bedrijven bij bosjes neer.
Wat nu? Ik weet het ook niet, want er zijn zeer veel mensen met boter op hun hoofd en dankzij het bestaan van de EU heeft niemand eigenlijk nog echt een idee wie er tegenwoordig voor wat verantwoordelijk is, sterker zelfs niemand weet zelfs hoeveel een Euro of een Dollar 'echt' waard is vandaag.
En van waar die 'plotse' vreemde drang naar opheffen van het bankgeheim. Totale controle over geldstromen betekent zoveel meer dan taxatie, je krijgt een mooie kijk op het 'geld van de wereld'. De grootste reden dan BCCI/ICI/Femis moesten verdwijnen. Stel je voor dat een sjeik uit de Verenigde Arabische Emiraten tesamen met een Pakistani en Saudi's die mogelijkheid zou hebben. Dat is de grootste angst van de VS én Europa.
En waarom ik notabene ben 'gekozen' door de man die is gestorven: geen idee. Waarom heel mijn leven op wieltjes loopt (en heel surrealistisch soms): geen idee. Waarom ik tot op heden daar 0% hinder van heb ondervonden (buiten een onderzoek door het federaal parket en wat flauwe pogingen tot, klachten met burgerlijke partijstelling, huiszoekingen bij anonieme vrienden, trouwens allemaal geseponeerd ondertussen): geen idee. Maar vanaf mijn eerste gesprek met iemand, loopt alles te 'gesmeerd', het is allemaal te 'makkelijk'. Voel mij soms 'a puppet on string' zowel positief als negatief.
En hoe verder we verwijderd zijn, van die jaren 80, blijkt ook steeds meer te kloppen (cfr: Demmink, de drang naar GMO en patenten op 'plantenzaad', Fouad Abbas en 'De Hakkelaar', Bruinsma, Hells Angels). Waar ik (nog) geen zicht op heb is wie er (als iemand mij hier info over kan geven: graag):
Hoe kwam Patrick Haemers aan zijn cocaïne? Dat groeide niet echt aan de bomen zoals nu.
Hoe is de relatie Tyack/Haemers ontstaan?
Wie controleerde in België import van cocaïne, de distributie, de winkels en de winkeluitbaters en personeel?
De vragen die je hebt gesteld langs een ander kanaal, kan je even via PM over welke sector je het hebt want er zijn er wel een paar in dit geheel. En graag feedback. Ik kan mij voorstellen dat dit allemaal overkomt als 'What The Fuck', maar dat dacht ik toen ik de eerste keer die man in Nederland hoorde dacht ik ook: daar zit een schroefje los. Ik lees het wel.
Thanks!
Ghozzt