Dit zijn twee uiteenlopende versies, en kunnen zeker in de piste 'iemand te veel/iemand te weinig vermoord' een wereld van verschil betekenen. Welk is de juiste?
Ik denk dat 1 zaak wel zeker was,dat Meneer Vanden Steen duidelijk afgemaakt moest worden.
De Bende schoot zomaar in het wild,maar diegene die ze moesten hebben werden toch met een kogel in het hoofd afgemaakt,daarom denk ik bijna zeker dat het om afrekeningen gaat.
Wat ik mij ook af vraag is het volgende:
Zou het kunnen dat de Bende Van Nijvel in Aalst werd gekopieerd door na-apers?
Dat er mensen uit het aalsterse achter dit complot zitten?
De wapens zijn nooit teruggevonden die in aalst gebruikt zijn,auto's idem.
Enkel kogelhulsen van die wapens in de zakken.
Hebben de na-apers deze overval in de schoenen van de Bende van Nijvel geschoven? En heeft de echte Bende van Nijvel daarom al die wapens in het kanaal gegooid,zo moeilijk moet het toch niet geweest zijn om te weten welke wapens er gebruikt waren (mss via politie),en daarom hebben ze kogelhulsen van die wapens in die zakken gedropt, en zo probeerde de echte de Bende van Nijvel alle schuld in de Bende van Aalst te schuiven.
Het was het perfecte moment om die wapens dan te droppen,en als ze de Bende van Aalst gepakt zouden hebben,was de echte Bende van Nijvel gerust. Misschien ver gezocht maar ik twijfel toch soms aan die overval in Aalst, ook omdat het uit hun gebied ligt. En dat een paar mensen in Aalst het precies wisten dat het ging gebeuren.