Ik volg hier ook met volle belangstelling wat Insider neerpent. De info lijkt op het eerste zicht bijzonder interessant. Maar wat is nu uiteindelijk het nieuwe dat hij naar voor brengt. Dat zijn de opleidingen die hij zou gegeven hebben, de deelnemers aan deze opleidingen en de mogelijke rol van Bouhouche in de Bende van Nijvel. Dat klinkt allemaal wel geloofwaardig maar waar ik toch wat met een wrang gevoel blijf zitten is het feit dat Insider uiteindelijk enkel spreekt over personen die reeds lange tijd vernoemd worden in het Bende van Nijvel-dossier, Calmette en Bouhouche. Buiten deze twee heb ik nog geen enkele andere naam zien verschijnen van mogelijke deelnemers aan de opleidingen. Ook niet in de brieven aan de onderzoeksrechter.
Wat deze brieven aan de onderzoeksrechter betreft kan ik mij toch wel moeilijk inbeelden dat daar vanuit het CWB geen antwoord op zou gegeven geweest zijn, al was het maar om de goede ontvangst te bevestigen van de brieven. Tenzij de speurders in Jumet op één of andere manier zouden ontdekt hebben dat ze met de zoveelste kwakzalver te maken hebben. We hebben ondertussen op de verschillende fora nl. al meerdere mensen gehad die beweren te weten wie achter de Bende zit. Uiteindelijk kan iedereen zich hier voordoen voor eender wie en hier een verhaal komen vertellen met namen en feiten die op de website en de vele artikels en boeken te vinden zijn.
Op dit forum hebben we bijvoorbeeld begin 2013 ook nog Robert French gehad over Haemers die we nu al maanden niet meer horen trouwens. En recent was naar aanleiding van dit artikel ook de reactie van een lezer, tiens ook ne Robert, die ook het CWB had gecontacteerd met zijn getuigenis. Uiteindelijk is na de vele reacties gebleken dat dit enkel een zielig persoon betreft die op internet de nodige aandacht zoekt en zijn verhaal pure fictie en fantasie is.
Ik blijf dus toch nog wel wat kritisch over het verhaal van Insider alhoewel dit natuurlijk wel perfect in het plaatje zou passen. Ik wil Insider best wel geloven maar dan zal hij toch nog met wat meer concrete info moeten komen. Mijn reactie is dus zeker niet te beschouwen als een aanval op of beschuldiging naar Insider toe. Zijn verhaal is interessant maar graag nog wat meer info als het kan. Dus Insider blijf zeker posten.
Voor de fun onderteken ik deze post
Hoogachtend,
Albert Raes
Ben ik nu Albert Raes?