Juist Ben. Insider, moest je er niet in slagen tegen oktober je boek uit te geven, kan je het hier nog altijd bij de artikelen posten. Maar langs de ander kant, als Bouten zijn boek kan uitgeven, moet jij dat zeker kunnen.
In de Nederlandse pers is er al een lange campagne bezig om Van Haperen af te schilderen als een oplichter. Heeft te maken met de ruzie tussen Nederland en Bouterse en hetgeen van Haperen over de decembermoorden aan het licht bracht. Als het immers gegaan is zoals Van Haperen zegt, had Bouterse meer dan reden genoeg om die figuren tegen de muur te zetten en af te knallen en mogen de eertijdse Nederlandse en Belgische regeringen ongerust worden. Helaas heeft Bouterse de Belgen niet kunnen pakken, anders hadden we de Bende van Nijvel nooit gekend.
Verder lijkt het me toch zot, een paar overvallen op warenhuizen om rechts aan de macht te brengen? Welk rechts in België? Als ze de schuld op links willen schuiven, dan kunnen ze beter bij elke overval "linkse" pamfletten achter laten. Niets van dit alles. Men zal de CCC waarschijnlijk wel even hebben laten doen om links in diskrediet te brengen, maar ik denk dat de CCC in principe overtuigde communisten zijn die zeker geen slachtoffers wilden. Ik dacht eerder dat de Bende van Nijvel voor specifieke doeleinden van machtigen gebruikt werd (afrekeningen bij drugs, bankenfraude, ... maar eigenlijk zeker niet Vanden Boeynants) en men warenhuisovervallen deed om speurders op een verkeerd spoor te brengen. Daarnaast deden de mannen het niet alleen voor het geld maar ook uit sadistisch plezier.
Wie was ook alweer de "oude"? Een hogere in rang?
Vriendelijke groeten, Charly.