club_le-happy-few wrote:Volgens mij is deze niet geschikt voor een overval waar zoveel publiek aanwezig is (véél te zenuwachtig).
Tegenover het weekblad Humo verklaart Marie-Jeanne Callebaut het volgende:
'Mijn getuige (die ze in 1999 had gevonden, red.) was de vader van iemand die in de Delhaize was toen de Bende toesloeg. Toen ik hem vertelde dat mijn man tijdens die raid was doodgeschoten, reageerde hij geschokt. "Maar madame", zei hij, en toen stokte het. Hij moest naar adem happen en begon te huilen. Toen hij wat bedaard was, vertelde hij dat zijn zoon die avond één van de daders had herkend. "De politie weet het, maar ze traden niet op. Het was de Gitan, madame."
Nadien gaat een journalist van Humo op zoek naar deze getuigen. Ze vinden hem en de man bevestigt dat hij de schutter op het parkeerterrein van de Delhaize herkend heeft. Het was De Staerke zegt hij. 'Hij leek op jacht, hij liep daar rond alsof hij een doelwit zocht.'
Humo vraagt: De gangster droeg een bivakmuts. Hoe kunt u dan zo zeker zijn?
"Ik herkende zijn postuur en zijn manier van lopen? Hij had een heel speciale stap, een stap die zei: "Hier ben ik, allemaal uit de weg." Ik kende Johnny van lang geleden uit het uitgaansleven. Hij was toen al nergens bang van. Als het moest pakte hij in zijn eentje tien Turken aan."
Biggus Dickus wrote:Een doorgewinterd gangster als PDS, die er prat op ging alleen de trekker over te halen als het echt zou nodig zijn, zou wel beter weten, niet?
Misschien was De Staerke er van overtuigd dat niemand hem in Aalst zou herkennen, noch voor de overval, noch na de overval. En voelde hij zich veilig genoeg om met vrouw en kind de Delhaize te gaan verkennen, goed wetende dat er veel doden gingen vallen.
Willi wrote:En elkaar verraden? Vergeet het maar. En het schrikwekkende is dat die groepen nog bestaan en dat er morgen opnieuw een "bende van Nijvel" kan opstaan.
Het bleek dat Philippe De Staerke familiecontacten had met een zigeunerkamp in Hofstade.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube