Topic: Cel Waals Brabant
Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?
Als men heel dit dossier een beetje vanop een afstand bekijkt, zelfs als leek, kan men toch niet anders dan concluderen dat er voldoende elementen zijn om op zijn minst een doorbraak te bewerkstelligen (robotfoto's, DNA-ondezoek waardoor 1 dader reeds bekend is, motieven, andere materiële elementen,...).
En als men dan vastelt dat er geen doorbraak is, daar waar in andere dosiers zonder enige overtuigende materiële bewijslast vaak mensen voor eerder lichte feiten veel te lang worden opgesloten, waarbij men vaak niet meer van een straf kan spreken (moet steeds een pedagogische bedoeling hebben), maar van een daad van agressie of misschien zelfs van een misdrijf in hoofde van de 'overheid'; dan moet ik, en ik denk met mij vele anderen, die zich de moeite getroosten om het een en ander te lezen, toch besluiten dat men Eddy Vos en zijn Cel Waals-Brabant tenminste verregaande onbekwaamheid kan verwijten en laten we hopen niet nog iets anders.
Maar ook de media gaan niet volledig vrijuit, want ook zij hebben onvoldoende hun verantwoordelijkheid genomen, ook zij hadden en kunnen nog steeds uit de elementen die publiek zijn, de voor de hand liggende conclusies trekken en net zo lang op dezelfde spijker blijven slaan tot de verkozenen des volks niet anders kunnen dan de juiste mensen met de juiste middelen deze zaak te laten behandelen, maar zij hebben zelfs bijna nooit hiertoe een aanzet gedaan.