Re: Boek: Beetgenomen
Wat mij opvalt, is dat in het dossier van de Bende weinig aandacht wordt besteed aan vrouwen. Diegenen die direct of indirect betrokken waren bij de Bende waren allemaal mannen van vlees en bloed. Ze hadden dus 'omgang' met vrouwen, en van die vrouwen moeten er dus zijn die meer weten. Of iets vermoeden. Waren het allemaal harteloze, gewetenloze of psychopate madammen die zwijgen?
Yvette heeft Johny de gevangenis in gepraat, maar hij is achteraf wel vrij gepleit. Strange. Sommige vrouwen moeten het toch verschrikkelijk gevonden hebben dat weerloze kinderen/jongeren werden neergeknald door hun man/vriend/bijzit/etc. Misschien is het goed dat het nu een vrouwelijke onderzoeksrechter is die de feiten onderzoekt.
Luister nog eens een keer goed, ik ga mijn theorie nog eens kort herhalen: de leden van de Bende van Nijvel schoten die mensen met liefde voor het vak van moordenaar neer. Op het moment dat de oude, wanneer hij een kind point blank onder vuur neemt lacht, wil dat wat zeggen. Dit moordenaarsinstinct/-drift was niet de enige reden, maar zeker een reden en een noodzakelijke reden. Deze uitleving van het moordinstinct/-drift staat in een bepaalde relatie ten aanzien van vrouwen. Vrouwen kunnen in deze context uiteindelijk slechts als tweederangsmensen, als zwakkelingen gevalideerd worden.
Een vrouwelijke onderzoeksrechter evenals elke andere onderzoeksrechter is net hierom een slechte zaak omdat het slechts een moordenaar is die denkt, voelt en ademt als een moordenaar, een kennis, noodzakelijk om sporen te vinden. Tevens zijn de meeste agenten en procureurs ongeschikt. (We kennen het voorbeeld van de onderzoeksrechter in de WNP-zaak "ik had dat kunnen onderzoeken, maar ik ben mijn leven nog niet beu"). Maar mensen als Bouhouche, als ge zo één hebt die voor u werkt, in een omkadering natuurlijk, zijn het meest ideaal. Vanzelfsprekend moeilijk denkbaar in een rechtsstaat, maar bij zware virussen heeft men nood aan zware antibiotica.