believer wrote:Zou je er niet beter mee ophouden Kuros en ergens anders met de mensen hun voeten gaan rammelen?
Dat is een beslissing die Kuros zelf moet maken. Moest blijken dat Kuros met 'onze voeten rammelt' dan zal ik als beheerder wel genoodzaakt zijn om in te grijpen, maar op dit moment heb ik geen enkele informatie die zou kunnen bewijzen dat hij het verhaal verzint.
believer wrote:Zouden ze hem dan niet een bezoekje brengen voordat hij zijn verhaal naar buiten om te voorkomen dat ze in de problemen komen?
Zou dat dan niet bewijzen dat hij gelijk heeft? Als ik de Bende zou zijn zou ik niets doen, net om hem gemakkelijker als een fantast af te schilderen.
believer wrote:Dat zou dan toch ook de eerste keer zijn dat de bende een verwittiging geeft. Dat is hun stijl niet!
Daarmee ben ik het toch niet helemaal eens. Kijk maar eens naar de Bende-aanslag in Aalst, de verwittigingen waren overval: wapens die gevonden werden, niet al te subtiele verkenningen, verdachte wagens, ... En nu geef ik enkel maar het voorbeeld van de aanslag in Aalst. Je kan de Bende van veel beschuldigen maar niet van het feit dat ze subtiel te werk gingen. Of daar verwittigingen bijhoren bij bepaalde personen weet ik niet, maar ik zou er in ieder geval niet van verschieten. Kijk bijvoorbeeld ook maar naar de overval en dubbele moord in Anderlues, er zijn aanwijzingen dat de juwelier zich bedreigt voelde en daarom een wapen had gekocht.
NightHawk wrote:Ook hier in Nederland zou de 'ontmaskering' van de Bende van Nijvel één van de geruchtmakende spraakmakende zaken worden daar ben ik van overtuigd!
Het valt me inderdaad op dat de Nederlandse pers met veel interesse de zaak rond de Bende van Nijvel volgt. Ik weet nog dat het programma Netwerk twee documentaires had uitgezonden toen het de twintigste verjaardag van de aanslag in Aalst was. Wat deden ze op de VRT? Eén klein nieuwsstukje ergens achteraan het nieuws. Buiten een paar journalisten, heeft de media in België nog maar weinig interesse in dit dossier. Of de VRT moest een paar spectaculaire - maar totaal nutteloze - beelden vinden van naakte mensen in confituur. Dan zijn ze er als de kippen bij.
Het is ook niet mijn taak of de taak van deze website om op zoek te gaan naar de waarheid, dat is de taak van de speurders. Of als het de speurders niet lukt, de taak van onderzoeksjournalisten. Ik probeer enkel via deze site mensen informatie te geven over de Bende. De informatie die u hier leest is ook al allemaal eens verschenen in de pers of in boeken.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube