Topic: Theorie van speurneus
Ik heb zo mijn eigen theorie, er zal vast veel kritiek op komen. Ik denk dat deze bende gewoon een groep marginalen was, dat denk ik omdat ik te veel domme acties heb gezien van deze bende-acties die met geluk maar net goed gingen.
De reden dat ze niet gepakt zijn? Die is simpel de politie in die tijd heeft te veel fouten gemaakt, die ze maar al te graag verdoezelen zeker ook omdat er ook wat rotte appels in het korps zaten de vuile was hang je niet graag buiten. Ik sluit niet uit dat er wel enkele leden van extreem-rechts bij waren puur voor de kick en een beetje handgeld tuurlijk, geen miljoenen euros maar altijd nog meer dan wat je met een normaal baantje verdiend.
De leden van de bende, die volgens mij zeker uit meer dan 3 personen bestond, kenden elkaar uit het milieu het waren maar simpelen, in de zin van doen en laten. Het zal me niet verbazen als ze zich voor het Bende van Nijvel-gebeuren bezig hielden met kleine diefstallen enz. Er moet een keer een omslag geweest zijn in deze groep waarop ze besloten het spectaculair aan te pakken want hoe klein deze crimineeltjes ook waren voor geweld waren ze niet bang ook niet als de zaak ging om wat kleins.
Deze mensen kenden uiteraard wel wat andere mensen oa rotte appels bij de politie, met deze kennisenkring kan je goed uit de voeten altijd handig voor informatie en als je ze wat toeschuift dan kunnen ze best is te laat komen op een plaats delict of een beetje inactief zijn. We moeten niet te ver zoeken naar complotten en huurlingen zoeken in het marginale milieu die contacten kon hebben met wat agenten en enkele leden van de extreem rechtse kant die uiteraard via de Bende van Nijvel wel probeerden het land te ontwrichten.
Dit is mijn gedachten tot nu toe, maar vergeet niet marginalen of niet deze mensen waren en zijn misschien als ze nog leven nog steeds gevaarlijk en onderschat ze absoluut niet.