dim wrote:Inderdaad, ik vind deze hele topic dan ook een non-discussie (het gebruik van "amateurs" was net een heel professionele zet). En nu weer over tot de orde van de dag. De piste De Pomp bijvoorbeeld, dat lijkt toch wel behoorlijk concreet te worden, ondermeer dankzij Geens en de heropflakkerende belangstelling in Vandeuren (tiens, een marginaal, maar wel één met geheime diensten en wapenhandelaars in zijn nek).
Misschien moet je dan niet deelnemen aan deze discussie. Wat respect voor een mening of gedachte van een ander mag wel dim. Ik zeg niet dat er geen andere mogelijkheden zijn maar marginalen is in mijn opinie het meest waarschijnlijke. Huurlingen die ingehuurd werden zonder dat ze het zelf weten, gaat mij wat te ver. In de loop der jaren maakten mensen dit dossier te ingewikkeld huurlingen, meester breinen, ...
Het is een feit dat er bijna altijd 3 personen altijd gezien werden: de killer, de reus en de oude. Dat zegt genoeg, dat ze daar niet veel in wisselden. Dus ik denk geen verschillende groepen, de 3 waren er eigenlijk altijd. Ze hadden een groep helpers, die ook uit die groep marginalen kwamen die bijvoorbeeld uitkeken verkenden auto's in orde maakten, ... Deze lui waren misschien wel familie of vrienden. Dat kan ook de reden zijn dat er weinig gepraat word.
Ik zie geen enkel bewijs dat dit huurlingen waren. Je kunt je doel niet bereiken door geen duidelijke boodschap achter te laten over wat je doelen zijn. De strategie van de spanning is maar een theorie. Ik zie hem niet echt bewezen. Dat er misschien rijkswachters aan hebben deelgenomen kan, maar deze rijkswachter waren eigenlijk ook marginaal: hoeren, drugs, sexfuiven. Dat er personen uit het extreem rechtse milieu aan hebben deelgenomen, kan ook maar ook veel van die lui waren marginaal waren uit op kick, sensatie, gewin, ... Dat er misschien enkele wapenfreaks van afwisten kan ook. Deze mensen kicken vaak op het gebruik van wapens, al deze mensen ontmoeten elkaar in bijvoorbeeld cafe's. Als je al die marginalen, freaks, gekken, geflipten bij elkaar hebt kan er een raar groepje ontstaan die lak aan alles heeft.
Als er al een opdrachtgever zou zijn geweest, had hij het zeker niet geaccepteerd dat de bende even wat pralines jatten en nog even een asbak en radio uit de auto haalden omdat als je marginale huurlingen dan gepakt werden ze een probleem hadden en zouden kunnen gaan praten, dan zouden ze uit komen bij een tussenpersoon die dan misschien ook weer zal gaan praten had deze tussenpersoon dan ook weer een tussenpersoon? Als je zo gaat denken dan kom je nergens uit dan kom je uit bij het onwaarschijnlijke.
Dit is slechts mijn mening. Kijk naar wat we wel hebben, kijk niet alleen naar de dingen die wij bijvoorbeeld heel slim vinden van de bende. Kijk ook naar en ik zou zeggen vooral naar de domme acties van de bende dan kom je sneller achter de waarheid, en die kan wel eens heel simpel zijn.