Enkele bedenkingen.
Wat ik mij afvraag: als het ging om terreur te zaaien in een supermarkt, dan kon de Bende van Nijvel het best in Ninove toeslaan. Ja, toch? Dat was het dichtste bij de comfortzone. Men rijdt naar Aalst, dat is maar een minuutje of tien verder. Maar toch. Het moest blijkbaar een Delhaize zijn, en dus niet een Colruyt of een ander enseigne.
Het maakt volgens mij het verhaal dat er in Aalst onder de slachtoffers een doelwit was, minder waarschijnlijk. Misschien is een van de slachtoffers wel naar Delhaize gelokt door iemand die wist dat er een overval op til stond.
Nog een vraag: als ik met een bende terreur wil zaaien in het land, dan zou ik verschillende enseignes kiezen, en niet eentje. Of was het de bedoeling om na Delhaize, een andere keten aan te pakken? In haar boek citeert Geens een ex-speurder van Delta. Volgens hem waren er nog overvallen/aanslagen gepland, want anders hadden ze ook hun wapens in het kanaal gegooid.
PS: ik deel de mening niet dat de Bende van Nijvel in Aalst in de val zat. De bende kon zich langsheen de Docusberg en de paden langsheen het Osbroekpark uit de voeten maken. Ze moesten dan wel hun Golf achterlaten. Of ze staken hem aan de ingang van de parking in brand.