De reden? Je moet niet te ver zoeken. Waarom kiest een overvaller een bepaalde plaats? Omdat hij moet kiezen. Je kunt moeilijk alle 300 warenhuizen overvallen, ze kiezen wat hun op dat moment het beste lijkt. Dat was dus Aalst, kijk niet te veel naar de comfortzone, zo ver was het ook weer niet van hun comfortzone, als die er werkelijk al was. Wat weten we: ze houden van risico's moorden en schieten. Daar was Aalst perfect voor had alles wat ze zochten.
Maar het zoeken naar vreemde verbanden die er niet zijn gaat er bij mij niet in. Jullie koppelen van alles en nog wat aan elkaar wat gewoon aan het onmogelijke grenst. Aalst was een rotzooi, wie gaat er nou dagen van te voren opzichtig verkennen. Het is dat de mensen er niet veel mee deden maar het had makkelijk anders af kunnen lopen. Welke prof legt er nou wapens in de bosjes? Geen enkele, alleen marginalen doen dat. Wat een risico's waren dat. Welke gek gaat er nou naast een auto al vurend lopen terwijl hij beschoten word door de politie en zoekt geen dekking. Is dat een prof? Als je het mij vraagt waren dit geen profs. De zogenaamde killer is zelfs geraakt door zijn zeer slimme acties, zo slim is dit dus niet.
Ik vind het jammer dat veel van de leden alleen maar bezig zijn met complotten. Denk helder en kijk verder dan dat dit moet toch geen complotsite worden? Niets maar dan ook niets is uit te sluiten, zelfs een complot niet. Maar kijk verder dan alleen dat.