Re: Theorie van speurneus
Er zijn wel degelijk gelijken: zie bende van Venlo, Haemers, De Staerke-clan. Ook deze lui waren niet vies van een moord meer of minder. Dan heb je ook nog de Scarface- en de Pink Panther-bende. Deze zijn en waren ook niet vies van geweld. Alleen maar geluk dat er geen doden bij gevallen waren. Ze gebruikten veel heel veel geweld en zware wapens. Ik zie het echt niet voor me dat je mensen lokt naar een bepaalde plaats om ze af te schieten. Dat hadden ze ook gewoon kunnen doen zoals bijvoorbeeld bij Van Camp of Vanden Eynden.
Ik zie hier absoluut geen enkel doel of voordeel in om op deze omslachtige wijze te handelen. Te veel gedoe voor 1 of enkele personen. Als je een bepaald persoon wilt laten afschieten op een bepaalde plek is daar wel heel veel voor nodig. De persoon moet door een bepaald persoon lichtelijk gedwongen worden om naar de plaats te gaan op een bepaalde tijd. Dan heb je ook nog eens een risicofactor van pech, file of het zich bedenken het later wel te doen. Dit is een tactiek die bijna niet ten uitvoer is te brengen. Er zijn nog steeds veel losgeslagen criminelen die buitensporig geweld gebruiken. Lees de opsporingsberichten. Maar brute moorden, mishandelingen, ... tegenwoordig is dit geen nieuws meer omdat de maatschappij ernstig verhard. Dat ze je kop eraf knallen voor 10 euro is normaal.