DeadLetterBox, dat lijkt me sterk want als je gezien word neem je ook een enorm risico. Voor mij bevestigd het juist het tegendeel, het niet schieten wijst er voor mij op dat ze niet in hun normale doel waren. Ze hadden ze niet eens ter plekke hoeven afschieten, ze hadden ze klem kunnen rijden en meenemen. Er zij legio opties met wat ze hadden kunnen doen, maar wat ze niet deden tegen de gewoonte in.
Ook niet ieder cordon is het zelfde, er zijn altijd factoren die invloed hebben op de zaak en die dan net op dat moment anders zijn dan ze zouden moeten zijn. Een bos op park bijvoorbeeld was in die tijd niet 100% af te sluiten en toen hadden ze nog niet de opsporingstechniek die ze nu hebben nu kan je zelf een kikker uit het bos halen.
Het is ook wel een feit denk ik dat in die tijd grote delen van de overheidsdiensten niet goed functioneerden. Dat zal ook wel consequenties hebben voor een cordon. Ik geloof nooit dat ze toen erg happig waren op een schiet gevaarlijke bende, zeker niet met de uitrusting van toen. Tuurlijk kunnen ze door mazen weg geglipt zijn want tenslotte is geen enkel cordon helemaal dicht. Zelfs het ijzeren gordijn was te passeren als je de juiste routes wist