Maar als die link er wél is (en er is geen reden momenteel om die te weerleggen) dan komen we via die Vietnamees niet alleen bij Beijer uit maar mogelijk ook bij Vanden Eynde. Even belangrijk lijkt me overigens de mogelijke link tussen Vandeuren en Lammers, die lijkt me het uitdiepen waard want ze is nogal fragiel maar desalnietemin bijzonder interessant (gebaseerd op een getuigenis van Patrick Henderickx dacht ik?). Vandeuren werd trouwens niet alleen verdacht en formeel beschuldigd door o.a. Bultot, hij bekende ook zelf (zou op PV staan; hoewel hij dit later weer introk, ondanks mistige alibi's). En als hij door de hernieuwde beschuldiging van Bultot opnieuw in beeld komt wordt hij ineens opgeruimd. Tja.
Maar er is toch ook meer dan enkel de Vietnamese Beijer-connectie die de Bende van de Pomp interessant maakt? De leefwereld van Baugniet die een Pomp-klant zou geweest zijn (?) leidt naar zo veel andere belangrijke pistes (Wojda, Marin en de Jonathan, SDRA, Van Obbergh, ...). De eigenaar van De Pomp is vermoedelijk familie van Daniel Van Cutsem die dan weer nauw samenwerkte met Kapllan. De motards van De Pomp werkten onder de vleugels van Smets. Er zijn te veel lijnen die elkaar kruisen om nog van toeval te spreken en het waaiert me net iets te vaak uit naar de Staatsveiligheid, en als je het mij vraagt is het spoor naar de daders zelden zo beloftevol geweest.