Re: Nijvel: 17 September

De essentie is natuurlijk dat ze niet in staat waren de Golf van de politie tegen te houden, niet eens een lekke band en de agenten overleven en kunnen doorrijden. Volgens mij was dit ook hun eureka moment, een golfje, dat wordt 'm. Niet af te schudden en niet tegen te houden door een kogelregen. Van profs of huurlingen zou ik verwachten dat ze auto kunnen tegenhouden, zeker als je aan beide kanten staat opgesteld.

Werner wrote:

In de plaats van de politie af te schudden hebben zij gekozen om hen een hinderlaag te leggen. speurneus, we kunnen de vraag ook omdraaien. Wat is volgens u de perfecte hinderlaag?

Het gaat niet om perfectie. Het gaat om logica. Ze moesten ze kwijt. Ze weten dat ze veel wapens bij zich hebben en ze beslissen ze te gaan beschieten want ze moeten kost wat kost weg komen. Heel simpel allemaal.

313

speurneus wrote:

Ze weten dat ze veel wapens bij zich hebben en ze beslissen ze te gaan beschieten want ze moeten kost wat kost weg komen.

En hoe maakt de ene auto die beslissing duidelijk aan de andere auto? Gewoon stoppen en hopen dat de andere het door hebben?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

314

Dan hadden ze ook kunnen doorrijden. Maar ik val in herhaling, wat is volgens u de beste hinderlaag?

Dat hangt af van de situatie, proberen weg te komen door door gas te geven is een risico dat je crasht. De politie beschieten is ook een risico daar je niet weet hoeveel politie in de buurt is, dus 1 van de 2 word het zij kozen dus schieten en proberen weg te komen ze zaten duidelijk in de tang en moesten kiezen de keuze is persoonlijk de 1 spurt weg de ander gaat schieten.

316

Dat antwoord had ik ook verwacht. De beste hinderlaag is een situatie waar je ook controle over hebt. Waarschijnlijk heb je daar niet zoveel ervaring mee.

Werner wrote:

Dat antwoord had ik ook verwacht. De beste hinderlaag is een situatie waar je ook controle over hebt. Waarschijnlijk heb je daar niet zoveel ervaring mee.

Werner, je zegt maar wat. Mensen doen dingen om te overleven of te ontsnappen. Ze zijn niet geheel dom. Als de 1 stopt ziet de ander dat ook en die ander zal vast niet denken dat ie stopt om zich over te geven. In het ergste geval hadden ze radio's aan boord om het te bespreken. Daar hoef je echt geen Mossad-agent voor te zijn.

U kunt niet oordelen over waar ik wel of geen ervaring mee heb dus laat u daar dan aub niet over uit. Heel jammer dat zelfs achter een simpele actie een enorm complot of organisatie word gezocht. Deze site zal uiteindelijk gewoon verzanden in een enorme complotsite. Het onder vuur nemen van de politie is tegenwoordig ook al een enorm complot geleid door een organisatie die dit huurlingen liet doen die dan weer contact hadden met extreem-rechts, die dan weer contact hadden met zeer hoge politieke figuren die samen spanden met de Mossad, die het land dan weer wilden destabiliseren en ook nog een bepaalde personen afschoot bij oa de Delhaize's, die daar vervolgens onschuldigen afschoten als dekmatel. Dit alles werd gedaan omdat het in verband stond met de wapenhandel gecontroleerd door de CIA die mensen met te veel kennis uit de weg wilde ruimen

Ze gebruikten ook loopjongens als Bouhouche, en de Staerke om bepaalde dingen te organiseren en uit te voeren, sommige feiten werden gepleegd door simpele marginalen en andere door huurlingen. Ook was er wel eens een combinatie van huurlingen en marginalen, het kan trouwens ook nog zo zijn dat terloops het WNP, Borains betrokken zijn en o ja, vergeet de sudisten niet.

Dit is gewoon een verhaal wat aan het onwaarschijnlijke grenst. Jullie mogen het geloven, geen probleem maar zoek eerst even bij jezelf voordat je mij gaat bekritiseren. Dit is natuurlijk even bot maar jullie weten wel wat ik bedoel. Ik ben vast nog wat organisaties vergeten en misschien nog een Baron de Bonvoisin die natuurlijk geld toe stak en Haemers dan waar zit hij in dit complot?

318

U heeft uw punt nu ook op dit onderwerp gemaakt. Het waren marginalen met veel geluk. Dank u nogmaals voor deze geweldige bijdrage. Mogen we nu weer rustig verder werken aan onze gekke complottheorie zonder dat u altijd uw snavel ertussen gooit en lappen nietszeggende tekst spuwt waar niemand wijzer van wordt? Ik hoor amper nog de stem van Leo tussen al dit lawaai. En ik ben aan de stem van Leo gehecht. Want Leo, weet u, werkt al jaren constructief mee aan deze site. Dank.

319

We hebben het hier over een hinderlaag. Jij begint over Mossad en CIA. Ik niet. In een andere posting heb ik reeds aangeduid dat er een juridische terminologie bestaat voor complot of samenspanning vanaf de betrokkenheid van 2 personen. Verder ken ik u niet persoonlijk, ik zeg alleen maar dat gij bitter weinig kent van hinderlagen.

Het gaat er om dat ik een voorbeeld geef dat jullie achter alles iets zoeken, ook bij dit simpele vuurgevecht. U kunt niet oordelen waar ik wel of niet wat van weet. U kent mij niet persoonlijk.

dim, uw riedeltje ben ik inmiddels wel gewend. Ik schrijf wat ik wil en waar ik wil en wat ik hier schrijf gaat voornamelijk over Nijvel. De één denkt dat het goed georganiseerd was, de ander denkt van niet en een ieder legt uit waarom hij dat denkt. Dus ook in dit topic geld dat u niet het alleenrecht heeft, jammer voor u.