dim wrote:Dat wordt toch echt wel een serieus geheel. Ongelooflijk eigenlijk dat daar nu maar info over komt binnen gesijpeld. The end, staat al die data ook in het boek van Geens of wat is telkens de bron voor de volgende 3 punten?
1. Familielid Van Deuren die vrienschap bevestigt tussen Lammers en Deuren (heb je het over "Calimero"?).
2. Van Engeland die verband tussen Dekaise en De Pomp bevestigt (dat zou zeer belangrijk zijn lijkt me).
3. Daniel Van Cutsem die bevriend was met Julien De Staerke.
Je hebt gelijk dat het een interessante piste kan zijn. Vooral wat jij hebt aangetoond met het overlijdensbericht toont dat niet alles een kwakkel is. Ook de ontdekking dat het om Willy Van Cutsem gaat is een belangrijke bijdrage aan het documentgedeelte van het forum. De vrouw van Willy Van Cutsem is een Viëtnamese, blijkt uit haar naam. Bruno Vandeuren is gesnapt aan de Beau Site met een Vietnamees. Het minste wat hieruit kan worden afgeleid is dat Vandeuren en Van Cutsem samen zaakjes deden. Er is inderdaad de bekentenis van Vandeuren zelf. Hierin heeft hij vooral Van Cutsem zelf betrokken. Spijtig dat hij niet meer namen heeft genoemd. Het verband met anderen is (nog) niet sterk genoeg.
The End heeft het over Julien De Staerke die gezien werd aan het zwembad in Leeuw. Dat komt uit Beetgenomen maar het was niet met Van Cutsem Daniël (wel met een Daniël die groot was en een donkere huidskleur had, half-Congolees waarschijnlijk). Met verkeerde info opletten, er ontstaan mythes door. Verband tussen Daniël en Willy Van Cutsem is er nog niet. Hoewel ik het wel waarschijnlijk acht gezien de weinig voorkomende familienaam. En als ze familie zijn is dat een sterk gegeven, gezien ze allebei onafhankelijk van elkaar in het Bendeverhaal worden genoemd.
Baugniet is een vriend van Willy Van Cutsem. Hij wou samen met hem een dancing overnemen. Ik zie nog niet direct het belang voor de Bende. Is Baugniet een serieuze verdachte in het Bendeverhaal? Het is hier de plaats om dat verder uit te klaren (er info over te verschaffen aan niet wetenden zoals ik). Vriendschap tussen Lammers en Vandeuren: in het Bendeverhaal zijn alle verdachten op een of andere manier bevriend. Dit is geen sterk gegeven.
Verklaring van Van Engeland: het is eveneens hier de plaats om de bronvermelding en de woordelijk juiste verklaring mee te delen. Beijer-Vandeuren-Van Cutsem: dat zou een sterke link zijn. Hoewel ik terug verwijs naar het feit dat alle bendeverdachten met elkaar bevriend zijn. De Vietnamees die chauffeur was van Vandeneynde: hoe zit dat juist? Als het over dezelfde Vietnamees gaat of als die Vietnamezen gelinkt kunnen worden is dit een zeer sterk gegeven. Maar de mij bekende en hier gegeven info daarover is heel zwak. Meer bewezen info daarover, met bronvermelding?
Wat Julien De Staerke betreft: die is ook verbonden met iedereen in het Bendeverhaal. En dat is hij ook met Baugniet en waarschijnijk met Willy Van Cutsem. Maar op zich brengt dit niets bij, gezien ze elkaar allemaal kennen. Belangrijkste tot hiertoe: bekentenis Vandeuren. Link Vandeuren met andere personen uit het bendeverhaal. De rest is veronderstelling in de zin van: Vandeuren is misschien betrokken bij Dekaise dus zal Baugniet het ook zijn omdat hij Van Cutsem Willy kent. Ik sta wel open voor de theorie vandaar mijn vraag om meer info.