Topic: Maud Sarr
Onthullingen van een prostituée: Maud Sarr
Begin februari 1990 doet een prostituee haar verhaal op de VTM. Ze vertelde dat Vanden Boeynants, Procureur Henri Jaspar, de Nijvelse Procureur Dêpretre en rijkswachtcommandant Léon François einde de jaren '70 deelnamen aan drugs-en sexfuiven waar cocaïne gesnoven werd en waar ook 13 en 14 jarige meisjes seksueel misbruikt werden. Het verhaal leek wel een doorslagje van de affaire Pinon. Nieuw was echter dat er namen genoemd werden. Hier enkele stukken uit het PV van Maud Sarr op 7 ferbruari 1989 bij de gerechtelijke politie te Namen:
"Ik herinner me dat in de periode omstreeks 1978 de Brusselse Procureur, Jaspar en VDB deel uitmaakten van het cliënteel van Lydia."
"Ik kan u vertellen dat deze personen zich niet tevreden stelden met gewone prostituees, maar ook betrekking hadden met minderjarigen."
"Tijdens de speciale avonden met magistraten en politici werd er cocaïne gesnoven."
"Ik weet dat tijdens dergelijke soirées spéciale Lydia de betrekkingen tussen cliënteel en de meisjes en de minderjarigen op video vastlegde."
Lydia vertelde dat ze door de opnames nooit in serieuze problemen zou komen want ze hield Justitie in haar macht. Ik geloof als iemands politieke carrière op spel staat, door vertoon van de beelden, er alle belang bij heeft en ook alles in het werk zal stellen om een schandaal te vermijden.
Toen dit PV in 1989 in het dossier kwam werd het dossier stopgezet. Toen Maud Sarr haar verhaal in 1990 op de VTM vertelde opende het parket van Brussel een nieuw onderzoek wegens schending van openbare zeden. Vanuit gerechtelijk milieu en Franse pers werd Sarr als een mythomane omschreven die waarheid en verzinsels niet meer uit elkaar kan houden. Dat ze tot een progressief milieu zou behoren en dat ze met haar getuigenis helemaal alleen staat en bijgevolg hoogst onbetrouwbaar is. (Doet mij denken aan Regina Louf) Onzin ...
Want we kwamen er al achter dat de roze balletten een uitloper is van Pinon, die kwam er in 1979 achter dat zijn vrouw Josianne deelnam aan seksfuiven waar zowel drugs gebruikt werden en waar minderjarigen aan deelnamen, in een confrontatie met die door Pinon op band was opgenomen gaf Josianne Jeunniau(zijn vrouw) deze feiten toe. Jean-Claude Garot, hoofdredacteur van Pour vond op zijn beurt een getuige die aan de seksfuiven heeft deelgenomen. Zij leverde Garot 10-tallen namen, data, locaties en details. Zowel de geluidsbandje van Pinon als die van Garot werden aan Procureur des Konings Grégoire bezorgd en toegevoegd aan dossier 3891005-79. Als we nu Maud Sarr erbij nemen hebben we 3 getuigen van het bestaan van de roze balletten met politici en magistraten. En daarbij kunnen we Bob Louvigny ook nog bijnemen, een omstreden privé detective, die de nummerplaten van de deelnemers aan de seksfuiven natrok.