geronimo wrote:Gelijk heb je Werner. Wagen kan nog zeer rare stoten doen ook als de chauffeur gedood is.
Kruisvuur in Nijvel simpel uitgelegd: Aan elke kant van de baan 1 of 2 schutters die de golf onder vuur nemen. Je begint gewoon vooraan op die wagen te mikken. Daar de vuurlijnen (kogels richting Golf) van beide kanten kwamen zullen ze elkaar kruisen. Het punt waar ze elkaar kruisen is het kruisvuur.
Mocht de Golf toch tot stilstand gebracht zijn, dan hadden de inzittende het voertuig moeten verlaten. Dit betekent dat zij hun toevlucht in de begroeiing aan de kant van de weg hadden moeten nemen. Ongeacht waar het voertuig dan tot stilstand zou komen, of welke zijde van de weg zij zouden kiezen (het dichtste bij) was er aan beide zijden van de weg een vuurbasis door de daders.
geronimo wrote:Blijkbaar stond er ook nog een combi 325 meter verder op het kruispunt met de route de Lion. Waarom hebben deze hun collega's niet geholpen en de bende in de rug aangevallen? Alles zal wel zeer snel gebeurd zijn, maar ze hadden toch radiocontact. Als zij op 300 meter de wagens halt zien houden kunnen ze toch reageren. Welke kant zijn ze dan verder gevlucht?
In dit geval moet men kijken naar de achtergrond van daders en doelwit. De politie was het doelwit en zij maken deel uit van de heersende overheid. De daders waren de indringers, en zij hoeven zich niets aan te trekken van de regels en voorzichtigheid opgelegd door de overheid. Het is dus niet uit te sluiten, dat de inzittende van de Golf onder eigen vuur van hun collega's op het kruispunt zouden terecht komen. En vanop 300 m? Hadden die daar eigenlijk wel de bewapening voor?