Re: Waver: 30 September
Diezelfde dag belde de bedrijfsleider van Immo 2000, waar de Santana de week voor de overval vaak was gespot, de politie dat er bloedsporen gevonden waren in de hal en op de eerste verdieping van het gebouw.
Aan de voet van een boom, onder wat aarde, lag de rug van een poloshirt met tweeëntwintig inslagen van jachtpatronen. De polo raakte zoek in de loop van het onderzoek, maar het bloed dat erop zat was volgens de expertise afkomstig van een dier.
Er is ook nog het gat in de zetel van de passagier in de Santana, van waarschijnlijk een afgevuurd jachtwapen.
Als ik de gebeurtenissen van de vlucht na Dekaise en de schietpartij in Hoeilaert een beetje reconstrueer dan is de kans heel groot dat de passagier die naast de bestuurder zat en met zijn 9mm (2) gevuurd heeft op de BOB'ers zwaargewond was. Er zijn immers getuigen die dit melden, ik vermoed zelfs dat de bestuurder ook gewond kan geweest zijn aan de hand van de kogelinslagen in de Santana.
Tevens, van de 4 wapens gebruikt in deze overval is er maar 1 verder gaat de 9mm (1), de 7,65 (1) komt pas weer in actie in Nijvel een jaar later, de 9mm (2) komt niet meer in actie, maar er word wel een kogel/huls in de brandhaard gevonden op 9/11/85, 3 jaar later. Het jachtwapen vind men terug in de zakken, maar men is niet 100% zeker of dit gebruikt is.
Met de verschillende elementen die we hebben via De Pomp, Vandeuren en Willy van Cutsem mis ik dit element in de getuigenissen van Vandeuren i.v.m. het daderschap. Wel kan het verklaren waarom er iets is mis gelopen met het wapentransport en dat er derden zoals Vandeuren werden ingeschakeld voor het transport.
Ook in het boek "De bende, het rapport" op blz. 121 staat:
de overvallers rukten de telefoondraad af, eisten de sleutels van de kasten en doorzochten zowat alles. De man met het geweer verbrijzelde de ruit van de toonbank waarin oorlogswapens uitgestald waren. De buit staken zij in een grote zwarte zak en in een sporttas.