Re: Feedback
Kijk maar eens wat er gebeurt met mensen die de volle naam van "Mr. Felix" durven gebruiken in de pers. Als ik hier dus "Mr. Felix" schrijf dan doe ik dit niet omdat ik me elitair wil opstellen als "kenner" maar omdat er gevaarlijke precedenten zijn rond het vermelden van deze persoon (zowel in België als het buitenland).
Ik wou het eigenlijk nooit vertellen, maar allé dan: toen ik 2008 dit schreef over Felix Przedborski kreeg ik bijna onmiddellijk een e-mail van de advocaten van de familie (volledig in het Frans dus het duurde wel even voor ik de essentie snapte). Ze vroegen om onmiddellijk het topic te verwijderen. Ik heb hen geantwoord in het Nederlands dat ik dat niet ging doen maar dat ik de familie wel de mogelijkheid gaf om een recht van antwoord op te sturen dat ik zou publiceren. Dat hebben ze geweigerd en ze bleven dreigen in de hoop dat ik het topic zou verwijderen. Ik heb nogmaals het voorstel gedaan. Vermits er verder niets te zeggen viel en we allebei bij ons standpunt bleven, heb ik de conversatie gestopt (en er ook niets meer van gehoord). Tot op heden blijft het topic over Felix Przedborski open en blijft mijn aanbod gelden.
Als ik mij door zo'n dreigementen zou laten tegenhouden, kan ik er beter mee stoppen. Wat ik natuurlijk niet zou doen omdat ik er al genoeg tijd en geld in heb geïnvesteerd. Daarnaast heb ik wel af en toe van nabestaanden de vraag gekregen om bepaalde passages aan te passen of om initialen te gebruiken, wat ik natuurlijk zonder problemen doe.
Voor de rest hoopte ik hier op een volwassen manier mijn standpunten te kunnen verdedigen maar dat was blijkbaar niet mogelijk. Ik zal anders de komende dagen eens wat tijd steken om het feitelijke doel van dit forum uit te leggen want dat is niet voor duidelijk genoeg, denk ik.