Ben wrote:1. Er waren wel degelijk uitgebreide bewakingsplannen voor alle supermarkten in en rond Brussel. Vraag maar aan Amory voor de details van deze plannen;
2. Er waren wel degelijk sluipschutters aanwezig in Aalst voor de overval;
3. Er waren wel degelijk rijkswachters aanwezig in Aalst en deze hebben niet ingegrepen;
4. Er waren wel degelijk combi's van de politie aanwezig toen de daders op de vlucht sloegen.
Dus ik snap totaal niet waarom het verhaal "totaal onmogelijk" is en "het meest ongeloofwaardige verhaal ooit gelezen op dit forum".
Volgens deze getuige was er een compleet politiecommando op en rond de Delhaize in Aalst. Als dit werkelijk zo was geweest, dan zou dit als feit zijn komen vast te staan tijdens de Bendecommissies. Dit is niet het geval, en het lijkt mij niet juist op dit punt te gaan fantaseren.
Want, zie het voor je, een je ligt 6 uur lang met je slaapzak op het dak om de parking te controleren met je snipergeweer, dan gaat het er bij mij niet in dat je tijdens de wissel er even geen bewaking is, danwel dat de snipers terwijl ze ergens op het dak een sjekkie staan te roken en praten over hoe de shift was, niet doorhadden dat er geschoten werd. Of was de wissel ergens een kilometer buiten Aalst, ok genoeg Belgengrappen. Dit scenario is ondenkbaar.
Of wat te denken van de man met de FAL die daar dan kennelijk is met het doel gewelddadige overvallen te voorkomen. Dan gebeurt het en meneer doet niks. Dat is ongeloofwaardig. FAL schutter zijn daarvoor opgeleid, en zullen ingrijpen als het moet, en zullen nooit alleen opereren. Onmogelijk.
Eddy Nevens was toevallig in de buurt bezig met een autocontrole. Volgens de mij bekende feiten was hij was de eerste gewapende agent die bij de supermarkt aankwam en kans zag te vuren. Als dit anders is, dan hoor ik het graag.