Misschien heeft iemand het zich al eens afgevraagd (en het uitgezocht) maar dan heb ik het antwoord nog niet gezien: weet er iemand wie de eigenaar of bewoner was van het huis in Braine-le-Comte waarin Dominique Salesse tegenwoordig woont, vóórdat Salesse er zijn intrek nam? Waarom ik het vraag:
Volgens de beroemde (maar, ik geef toe, omstreden) theorie over de in Aalst neergeschoten killer, is de Bende van Nijvel enkele uren nadien gezien in het Bois de la Houssiére, bij het begin van de Rue de la Chapelle au Foya, met de neus van de auto geparkeerd in de richting van Hennuyères. Daar is een jaar of negen geleden naar een lijk gezocht, maar niks gevonden. Althans, geen lijk (wel een jas, kogels en een horloge). Misschien is het lijk - als dat er was - ergens anders naartoe gebracht?
In een robotfoto van een van de Bende van Nijvel-overvallers in Aalst is door speurders Dominique Salesse herkend. Rijd nu eens de Rue de la Chapelle au Foya uit richting Hennuyères. Blijf gewoon de weg volgen. Na circa drie kilometer passeert u vanzelf de huidige woning van Salesse.
Het zal wel allemaal toeval zijn maar stel dat het geen toeval is … In dat geval is het interessant om te weten wie er toen in dat huis woonde of toegang had tot het terrein. Het zou ook verklaren waarom een hoofdverdachte uit de Bende van Nijvel ervoor kiest om na zijn vrijlating zo dicht bij de meest verdachte locatie uit het Bende van Nijvel-dossier te gaan wonen. Er is wellicht iets te bewaken in de tuin.