Uit dat interview in Humo met Eddy Vos leren we veel over de mentaliteit van de speurders. De Bende van Nijvel werd gezien rond de Rue de la Chapelle au Foya voor de aanslag in Aalst. De Bende van Nijvel keerde naar daar terug na de aanslag in Aalst. De dag nadien werd de auto er niet ver vandaan gedumpt.
Wat zegt Eddy Vos: 'Toen we hier zes jaar geleden waren voor de opgravingen naar het lijk van de Killer, kwamen buurtbewoners mij haastig toefluisteren: 'Meneer, ik heb u niks gezegd, maar u zou op die plek eens moeten gaan kijken...' En dan zetten ze het op een lopen. Men wees ons midden in het bos een ruïne aan, die hier 'het spookhuis' wordt genoemd. Een huis met een mysterieuze geschiedenis, uitgebrand. We hebben de vroegere bewoners nagetrokken, maar dat leverde niks op, en zoekacties bij de ruïne al evenmin."
Dus de speurders van de Bende van Nijvel wachten tot buurtbewoners hen iets verklaren over een spookhuis? Ze komen zelf niet op het idee dat de schuilplaats van de Bende van Nijvel wel eens een huis in het bos van Houssière zou kunnen zijn? Behalve dat spookhuis hebben ze tot op de dag van vandaag nog geen moeite gedaan om op zoek te gaan naar een mogelijke schuilplaats, naar de eigenaars en huurders van de weinige huizen die in dat bos staan? Het is moeilijk te geloven maar als ik Vos bezig hoor denk ik dat het zo is.