Xenophon wrote:Het staat ten eerste vast dat er geknoeid werd - andere dossiers - met overtuigingsstukken door een aantal personen die ook als sterverdachten voorkomen hier en ook hiet otegang hadden tot bewijsmateriaal.
Het staat vast dat een deskundige ooit een verdachte uit de wind heeft gezet.
Het staat vast dat een aantal bij het onderzoek betrokken speurders marionetten waren in handen van de georganiseerde misdaad (waarmee ik niet zeg dat die rechtstreeks met de bende te maken had, de vraag is echter of iemand die op één vlak de kluit beliegt betrouwbaar is op andere vlakken).
Het staat vast dat organismen van de staat zaken deden die carrément illegaal waren en opdrachten gaven aan verdachten (nog eens, zonder dat dat hun betrokkenheid impliceert bij bendefeiten maar waar blijft hun geloofwaardigheid).
Bovenstaande vat inderdaad opnieuw samen wat onderstaande indiceert. Volgens sommigen ben je wel de - al dan niet in combinatie - rol van de nazi's, de organisatie van de staatsgreep, het echtscheidingsdossier van Pinon, de toevallige occulte cijfers bij de feiten van de Bende van Nijvel, de betrokkenheid van de maffia en de vakbonden van Atlanta en de satanisten van Abrasax en de druïden van Yggdrasil vergeten.
Van zodra een hele rits aan mensen binnen het gerechtsapparaat chanteerbaar geworden zijn, kunnen er makkelijker misdaden van allerlei slag gepleegd worden. Hoe hoger bij de hiërarchie je hiermee geraakt, hoe makkelijker en hoe groter de noodzaak wordt om zoveel mogelijk hiervan onder de mat te vegen.
Je zou het toch niet kunnen geloven dat er in 2023 nog twee mensen vermoord werden in België omdat er een dossier in een (verkeerde) kast is blijven liggen en er nog met post-its en een Excel (werkelijk???) gewerkt werd? » www.vrt.be/vrtnws/
Ben wrote:Leopold Van Esbroeck over de Brussel GP en George Marnette:
"Neem nu Georges Marnette (commissaris bij de Brusselse GP, nvdr), die was ook altijd van de partij. Hij wordt nu door de pers witgewassen. Ik vraag me af hoe dat kan. Evidenter dan in de zaak-Di Rupo kan een manipulatie toch niet zijn? En waarom doet zo'n Marnette dat? Men kan van mij niet verlangen dat ik nog enig geloof hecht aan de instellingen die door dit soort mensen worden vertegenwoordigd. Ik heb hen gekend, in hun bars waar ze zich te pletter zopen met de grootste criminelen van het land."
Merovinger wrote:
Een relevante getuigenis uit die tijd:
"Bij de politie zelf is er eveneens onrust. Iedereen handelt op basis van zijn eigen inzicht. Er is geen samenhang en geen beleid. Hoewel er veel vrijheid is, kunnen bepaalde mensen die niet aan. ‘ Bij mijn eerste bezoek aan mijn nieuwe werkplek bij de politie moest ik samen met een zeer brede, gespierde man, een hoofdagent, aanwezig zijn. Die zou me zeker een wegwijs kunnen maken. We verlieten de deur en wandelden schuin naar de andere kant van de straat, waar een kroeg zich bevond. Hij stapte naar binnen en had zijn glas al klaar. Hop, in één keer naar binnen en we konden opnieuw verdergaan naar een restaurant aan de overkant van het station. Hij ging heerlijk zitten eten. Ik nam een colaatje en keek er naar.
Vervolgens wandelden we verder. Mijn collega betrad daarop een gokhuis zonder iets te vragen, maar kreeg direct een stapel biljetten in zijn handen geduwd. Hij vouwde het op en stak lachend naar mij in zijn achterzak. Vervolgens stapten we verder door naar de prostitutiebuurt. We stopten bij een raam waar een blond vrouwtje met een paardenstaart stond. "Zeg, ik moet even met dat vrouw iets overleggen want die heeft informatie voor ons." waarop hij alleen naar binnen ging en de gordijntjes gesloten werden."