311

Re: Agenda

DeadLetterBox, ging de lezing alleen over de inzet en werking van een profiler of heb je ook iets concreet opgevangen over de Bende van Nijvel? Met excuses voor mijn nieuwsgierigheid, maar ik kon onmogelijk deelnemen.

Het was inderdaad een leuke avond. De lezingen georganiseerd door dolorean worden alsmaar professioneler. Deze keer kregen we zelfs kaas en lekker streekbier. tongue

Over haar Bende van Nijvel-onderzoek heeft ze niet zo veel verteld. Wel dat ze daar gedurende twee en een half jaar bijna 7/7 op heeft gewerkt. Haar advies paste echter niet in de pistes van de onderzoeksrechter. Over die fameuze "Eddy", volgens haar één van de daders, wist ze te zeggen dat zijn naam éénmaal voorkwam in het lijvige dossier meer bepaald in een héél kort zinnetje. Ze vergeleek het met vinden van een speld in een hooiberg.

Nog eens alle lof voor dolorean die de moeite en de tijd neemt om zulke lezingen te organiseren. Hup naar de volgende lezing!

313

Bedankt voor de leuke reacties DeadLetterBox en Merovinger, ik hou het forum op de hoogte ivm toekomstige lezingen.

Leo misschien volgende keer he!

Servo per Amikeco

315

Ja DLB inderdaad, het wordt zowat tijd dat ik ook eens onder de mensen kom om m'n gedachtengang te ventileren. smile Tenslotte wordt ik ook al een dagje ouder. roll

Van Zeebrugge naar Maaseik! cool

Geïnteresseerd in een boeiende avond over één van de donkerste periodes uit de Belgische geschiedenis? Op donderdag 22 mei 2014 om 20u organiseert de bibliotheek van Maaseik een lezing omtrent de Bende van Nijvel. De lezing wordt gegeven door Dirk Hermans.

Meer info » bibmaaseik.blogspot.be

Voor de stappers onder jullie die het bos en de regio rond het bos nog niet verkend hebben, wordt er op 16 april 2014 een stevige wandeling van 23,6 km georganiseerd. Let wel op voor mogelijke schietoefeningen in het bos en voor blaren aan je voeten! Is het nog ver? lol

Meer info » www.midweekstappers.be

Morgen is er opnieuw een wandeling met start vlakbij het bos. Ik heb deze vorig jaar meegedaan en is echt de moeite waard. Er was toen ook BBQ en als je graag een pintje drinkt neem je best een BOB mee. wink

Zondag 4 mei 2014 ... ik denk dat je van
Adres: Domaine Mon plaisir, allée de la Dinzelle 100, 7090 Braine-Le-Comte.
Afstanden: 5km - 10km - 20km.

Er is dit weekend opnieuw wandeling in Ronquières van Adeps. Zelf heb ik helaas familiale verplichtingen + stemplicht, zodat ik niet kan meedoen ... Link » www.adeps.be

Wie zich na zijn stemplicht toch vrij kan maken, en wie een inzicht wil krijgen in de regio, veldweggetjes, kanaal, ... is dit zeer aan te raden wandeling. Ik blijf het tot ergernis van bepaalde mensen herhalen ... misschien moet men hiervoor aparte topic maken.

Ik ben geen toerismebureau, en mijn enige bedoeling is de geïnteresseerden van op de hoogte te brengen om een kijkje in de regio te nemen.

Je kan er ook zo naartoe rijden, en wat 'rondhangen' maar dan gaat er veel aan je voorbij. Te voet of met de fiets is wat mij betreft de enige manier om 'inzicht' te krijgen in bepaalde regio.

De volgende weken zijn er ook nog tochten in Hennuyères, Henripont, Virginal-Samme, Rebecq,... Wie de conditie heeft en zich kan vrijmaken zou ik dit echt aanraden. Volgens de Franstalige site zijn Hennuyères en Henripont ook cruciale punten.

319

Mijn late maar welgemeende proficiat voor dit initiatief. Graag neem ik een volgende keer ook deel.

Weet iemand of Guy Bouten of Hilde Geens lezingen geven over de Bende van Nijvel? Ik wil wel graag een initatief hierrond nemen maar beschik niet over de contactgegevens van deze auteurs.

Ik heb alvast een mailtje gestuurde naar de respectievelijke uitgeverijen.