Ik weet er een stukje van, en er was degelijk iets dat die vrouwen gemeen hadden. Niet omdat ze toevallig in dezelfde buurt woonden, niet omdat ze hetzelfde café bezochten, ... Het gaat verder dan dat. Het hoeft daarom niet altijd met opzet zijn. Soms 'rol' je gewoon in een bepaald milieu door je even te laten meeslepen door de verkeerde persoon. Eens je in bepaalde milieus zit geraak je er niet meer uit en weet men je altijd te vinden.
Zulke vrouwen bestaan wel degelijk en zeker in Aalst. Ik heb ook persoonlijk zo eentje gekend, daarmee dat ik ook het verhaal van Kuros onmiddellijk geloofde. Laat me duidelijk zijn het was een "kennis", dus geen ex waar ik wraak wil op nemen, iemand met wie ik tijdje in "gewerkt" heb (heb ze niet zelf gekozen)! Ze had relatie met twee (ex-)gevangenen! Als de ene vastzat, ging ze bij de andere als die vrij was. Ze had er haar plezier in de twee tegen elkaar op te zetten.
Als ze geld nodig had (dure kleding, drugs, ...) ging ze uit in dure etablissementen of cafés aan kantoren, ministeries,.... waar veel werknemers (en aanhouders) in die tijd na het werk iets gingen drinken. Daar papte ze aan met mannen - meestal pikte ze er wel ene uit in chique kostuum in de hoop dat hij dikke portemonnee zou hebben, zij weinig kleren om het lijf, verhaaltjes van mijne vriend misbruikt me, ...
Dan zorgde één van haar vriendinnen voor een "intieme foto" en chanteerde ze de mannen per sms. Ik weet niet wat ze vroeg (ik vermoed geld), indien die dat niet deden stuurde ze een foto naar hun vrouw. Soms stuurde ze er ook haar agressief ventje op af. Haar kinderen tussen 3 jaar en 8 jaar zaten soms het ganse weekend alleen thuis. Terwijl zij gekleed was als een barones, waren de kinderen volledig verwaarloosd. Buren hebben dan klacht ingediend, maar blijkbaar hebben ze de controleurs ook rond hun vinger gedraaid want ze hebben de kinderen niet afgenomen.
Af en toe kreeg ze ook eens slaag van één van haar twee (ex-)gevangen en dan trok ze zich voor een maand of zo terug in de psychiatrie. Haar kinderen zaten dan bij de ouders, die al even gek waren als zij. En zo zijn er in Aalst toch ook wel een aantal vrouwen. Psychisch niet in orde, manipulators, alle middelen goed om hun doel te bereiken, ziek aan aandacht (waarschijnlijk omdat ze ook verwaarloosd/misbruikt geweest zijn in jeugd), ...
Toen haar ventje vrijkwam heeft hij in een bepaalde uitgaansbuurt een gans spoor van vernieling gelaten, en min of meer hetzelfde verhaal van die Kuros. Hij kon het niet meer gewoon worden in de maatschappij en letterlijk "goesting om iemand te vermoorden, omdat hij zich verveelde", waarop zij antwoorde "Sla niet te hard, dat je opnieuw niet moet gaan zitten".
Al haar relaties waren met gevangenen, ze vindt dat "opwindend". Ze speelden mee haar chantage-spelletje, en waren dus op de hoogte dat ze in de week naar cafés in Brussel trok (ook al werkte ze daar niet in de buurt). Kinderen ook verwekt in gevangenis van 2 verschillende gevangenen (niet van haar huidige gevangenen).
Dit is geen fantasie. Ik ben vroeger ook vaak uit geweest en toen had je ook wel "van dat soort" in bepaalde cafés. Dat verzoekplaatje, dat lijkt me toch wel typisch Aalsters.
PS: waar ik nu over spreek is jaren '90, ttv Aalst was ze nog te jong.