Re: Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie
Ik heb vandaag even rondgeluisterd betreffende dat verkeersbord, en blijkbaar is dit beschoten door iemand uit de buurt tijdens een strooptocht naar schapen. Dus dit heeft er niets mee te maken.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Algemeen → Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie
Ik heb vandaag even rondgeluisterd betreffende dat verkeersbord, en blijkbaar is dit beschoten door iemand uit de buurt tijdens een strooptocht naar schapen. Dus dit heeft er niets mee te maken.
En ter volledigheid: "meubelen Gies" onderaan het verkeersbord heeft ook niets met de Bende van Nijvel te maken. Dat zijn nl. familieleden die ik volledig vertrouw.
Voor zover ik mee herinner was deze persoon hiervoor verantwoordelijk » Forum
Of het zou moeten zijn dat er een nieuw bord geplaatst is, en dat opnieuw beschoten is. In Wallonië is dat trouwens schering en inslag, ook in buurt van Bois de la Houssière. Jagers die zich vervelen waarschijnlijk.
Zuiden van Frankrijk is erg in trek blijkbaar, misschien wel interessant om nader te bekijken:
Belg vermoord tijdens vakantie in Frankrijk
Een 35-jarige Belg is in de nacht van 13 op 14 juli vermoord tijdens zijn vakantie in Antibes, in het zuiden van Frankrijk. Dat meldt 'La Dernière Heure'. "Men heeft op hem geschoten en vervolgens zijn caravan in brand gestoken in een poging de misdaad te verbergen", aldus de krant.
De dertiger stond al minstens een week met zijn caravan op een braakliggend terrein in een industrieterrein. Toen de brandweer ter plaatse kwam om de brand te blussen, was de caravan al volledig uitgebrand. De brandweerlieden troffen het lichaam van de man aan tussen het puin.
Er is een onderzoek geopend voor moord, aangezien uit de autopsie is gebleken dat de man omgebracht werd door een kogel of door meerdere kogels. Er zijn nog geen verdachten opgepakt. De speurders gaan momenteel uit van een afrekening. De man werd in 2008 door een Belgische correctionele rechtbank veroordeeld voor heling van gestolen juwelen met geweld bij een ontwerper in Waterloo.
Bron » www.hln.be
"Neonazi's infiltreerden gisteren in betoging"
Volgens de Franstalige krant La Libre Belgique zijn enkele neonazi's gisteren geïnfiltreerd in de betoging tegen de besparingen van de federale regering in Brussel.
Meer » www.demorgen.be
Ik had precies dezelfde reactie als jij dim: "Waar heb ik dat nog gehoord..." Het is inderdaad opmerkelijk dat neo-nazi's mee gaan betogen tegen het beleid van een rechts-liberale regering. Tenzij het natuurlijk je bedoeling is om de linkse vakbonden in een kwaad daglicht te stellen door auto's in brand te steken.
Eigenlijk verandert er in essentie nooit iets. De "schurken" anno 2014 hebben misschien een andere gedaante, naam, vlag, logo, etc. dan dertig jaar geleden, maar achter de schermen vind je steevast dezelfde patronen, instanties, verbanden, kapitalistische drijfveren en zelfs personen terug. Veertig jaar geleden was het communisme het grote gevaar, nu ISIS en andere terroristische bewegingen. En telkens weer zijn meer politiemacht, meer militaire interventies in het buitenland en minder tolerantie in eigen land het resultaat. Ik heb het liedje al 100 keer gehoord. Het is inderdaad oude wijn in nieuwe zakken.
ISIS, Al Qaida en Al Nusra zijn niet het grote gevaar, het zijn net werktuigen - tegen de vijanden van je weet wel wie: Iran, Syrië, Hezbollah, ... De onstporing ervan, dat is wel waar het fout loopt voor de tovenaarsleerlingen. De parallelen met WNP zijn duidelijk. Boem! Verder is er natuurlijk ook nog vandaag die pure neonazi-lijn zoals ze gebruikt werd vanaf het einde van WOII, culminerend in de jaren 70/80, en thans gebruikt wordt, in Griekenland (zie bvb. de infiltraties en de gelekte gesprekken tussen Gouden Dagenraad en N.D.) en Oekraïne.
Het was de website resistancesnews.be die het verhaal naar buiten bracht » www.resistancesnews.be
Het is een bekende tactiek want je weet op voorhand dat de media dat verhaal gaat opkloppen en als belangrijkste feit naar voor brengen. Het speelt ook in het voordeel van degene die tegen de boodschap van de betoging zijn.
Dit lijkt toch echt wel op de Belgische context... Maar netwerken bestaan toch niet zeggen ze altijd?
Onderzoek naar rol van Londense politie in groot pedofilieschandaal
Heeft de Londense politie decennialang een pedofilienetwerk in bescherming genomen? De Britse politiewaakhond zoekt het uit.
De Independent Police Complaints Commission, de politiewaakhond van Engeland en Wales, heeft een onderzoek aangekondigd naar de rol van de Londense politie in de cover-up van kindermisbruik door hoog aangeschreven personen. De feiten zouden hebben plaatsgevonden van in de jaren 70 tot na 2000. Bewijzen zouden achtergehouden zijn omdat er parlementsleden en politieofficiers in het pedofilienetwerk betrokken waren, klinken de beschuldigingen. Het onderzoek naar het grote pedofilieschandaal startte eind 2012.
‘Het zou gaan om historische corruptie op het hoogste niveau en van bijzonder serieuze aard’, aldus Sarah Green van de politiewaakhond. ‘We zullen erop toezien dat het onderzoek volgens het boekje verloopt. Aantijgingen als deze zijn reden tot grote bezorgdheid en ik wil iedereen ervan overtuigen dat we van plan zijn dit tot op het bot te onderzoeken.’
In totaal worden 16 beschuldigingen tegen de Londense politie onderzocht. Zo zou bij een pedofiel een lijst gevonden zijn van prominente parlementsleden en politieofficiers zonder dat er verder iets met het document gedaan werd. Een andere aantijging gaat over een politieoperatie die werd afgebroken omdat de onderzoekers te dicht bij belangrijke mensen kwamen. Er is ook een gereputeerde detective van Scotland Yard die zegt dat hij van functie moest veranderen toen hij onderzoek wilde voeren naar kindermisbruik door politici.
Bron » www.destandaard.be
Natuurlijk dim ... geen netwerken, geen Nihoul met een arm zolang als de Donau, en dus ook geen slachtoffertjes op enkele zot verklaarde trezebezen na. Wie zou toch zoiets kunnen bedenken over onze politiekers en co.
Bende van Nijvel → Algemeen → Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie