Welk normaal mens gaat papiersnippers leggen/gedeeltelijk verbranden op een motorcrossterrein? Zakken dumpen in ondiep kanaal? 's Nachts in het bos vanalles uitspoken opdat ze gezien zouden worden? Na alles grondig overlopen te hebben is het idee van "schuiloord" Houssière voor mij een dwaalspoor. Ik beweer niet dat er niets gebeurd is, of dat ze er niet geweest zijn, maar de rol die eraan toegedaan word, heeft het niet gehad.
Als de info zodanig gevoelig was dat ze vernietigd moest worden, dan hadden ze de snippers beter gewoon in het kanaal gegooid, dan was het al opgelost. Neen, ze verbranden het op een veelbezochte plaats, en wachten niet eens tot alles volledig door het vuur verteerd is, zodat er nog "gendarmerie a cote" en dergelijke kan gelezen worden, van amateurisme gesproken, neen, hier is wat anders aan de hand.
En dan als laatste punt, je gaat toch nooit op de plaats waar je je verbergt een vluchtauto in brand steken? Dat gaat tegen elke logica in. Je wil toch juist dat de politie zo ver mogelijk van je schuilhol blijft. Ze wilden dat we allemaal denken dat ze daar ergens als holbewoners in dat bos zaten, maar die fase ben ik gepasseerd.