CleverTrevor wrote:Als iemand actief wordt in een dergelijke club is hij er immers vaak bijgehaald door iemand die hij al langer kende, al hoeft dit niet iemand uit Bende van Nijvel-kringen te zijn natuurlijk.
Mee eens allemaal, maar bovenstaande is toch niet helemaal juist. Uit de akte's van de zeilclub waar iemand op dit forum al reeds naar verwees, haal ik dat Tinck de oprichter van de zeilclub was, hij is er dus niet door anderen bij gehaald. In de akte staat te lezen dat hij als oprichter ontslag neemt uit het bestuur. De akte wordt gepubliceerd in het Belgisch staatsblad op 6 januari 2006. Wanneer Tinck de zeilclub heeft opgericht weet ik niet, heb ik zelf niet kunnen vinden, maar er is vast iemand op het forum die dat wel heeft kunnen vinden.
Dit kan wel een verschil zijn, want in het geval dat hij de oprichter was heeft hij in het begin mensen om zich heen verzameld die hij al kende. Opnieuw dat zegt in het geheel niks over die mensen en over de zeilclub, het vertelt alleen iets over zijn leven. Of er genoeg bewijs tegen hem is weet alleen de politie.
Ik mag hopen dat ze deze man niet voor niks gearresteerd hebben, anders krijgt hij wel heel veel over zich heen. Aan de andere kant zou het te zot voor woorden zijn als nu naar boven kwam dat iemand die al jaren over de tong gaat op dit forum, verantwoordelijk gesteld zou kunnen worden voor daden die verband houden met de bende... Dan zouden jullie in België, je pas echt zorgen moeten gaan maken over de kwaliteit van justitie. Dat het dus een compleet onbekende is vind ik juist een pré, zowel voor de politie en justitie als voor België.
Het stukje uit de akte wat er over handelde is een scan, die ik even door de OCR gehaald heb en daarna door Google translate, geen geweldige vertaling, maar de inhoud is te begrijpen:
EXPOSE PREAUBLE
Préalablement à la modification des statuts de l'Association, l'assemblée générale, confirme les décisions suivantes:
- l'acceptation de la démission de Monsieur Jean-Marie Tinck, domicilié à Jette (1090 Bruxelles), rue Longtin, 60, membre fondateur de l'Association.
TOELICHTING PREAUBLE
Voorafgaand aan de wijziging van de statuten, de Algemene Vergadering bevestigt de volgende beslissingen:
- De aanvaarding van het ontslag van de heer Jean - Marie Tinck , wonende te Jette ( Brussel 1090 ) , Longtin Street, 60 , een van de oprichters van de vereniging.