Topic: Zuid-Frankrijk
Locaties Zuid-Frankrijk
Nu er opnieuw een aantal lokaties in Zuid-Frankrijk opduiken in het Bende van Nijvel-dossier, lijkt het me interessant om even een oplijsting te maken en informatie hierover in dit topic samen te brengen. Een eerste aanzet :
Fougax-et-Barrineuf
Departement Ariège - Regio Midi-Pyrenées
In dit dorpje woonde Madani Bouhouche van 2000, bij zijn voorwaardelijke vrijlating tot aan zijn dood in 2005. Hij zou er om het leven gekomen zijn door een ongeluk bij het snoeien van een boom. Hij beheerde er ook enkele vakantiehuisjes voor zijn vriend Alain Weykamp, die in Toulouse woont.
Toulouse
Departement Haute-Garonnes - Regio Midi-Pyrenées
Uitvalsbasis (woonplaats?) van Alain Weykamp. Hij kwam in deze regio wonen kort nadat eerder Bouhouche hier kwam wonen. Ze hadden regelmatig contact. Weykamp verhuurde vakantiehuisjes, een aantal daarvan werden beheerd door Madani Bouhouche, woonachtig in Fougax-et-Barrineuf.
Saintes-Maries-de-la-Mer (60km van Montpellier)
Departement Bouches-du-Rhône - arrondissement Arles
Hugo Coveliers: "Een hele tijd geleden werd ik opgebeld door iemand die me vertelde over een gesprek op café waarbij iemand zijn betrokkenheid bij de Bende toegaf (Tinck?). Ik weet nog goed dat die man het had over een café in Saintes-Maries-de-la-Mer, een vissershaven niet zo ver van Montpellier. Tja, wat moest ik van dat verhaal geloven? Ik heb de persoon naar de speurders verwezen."
Montpellier
Departement Hérault - regio Languedoc-Roussillon
Jean-Marie Tinck zou in een café in Montpellier (of was het Saintes-Maries-de-la-Mer) uit de biecht geklapt hebben over zijn betrokkenheid bij de bende van Nijvel. Een getuige benaderde de speurders van de cel Waals-Brabant met deze informatie.
Sète
Ligplaats van een yacht, die door een Belgische zeilvereniging wordt aangeboden voor meerdaagse zeiltochten met Jean-Marie Tinck als schipper.
Béziers
Geboorteplaats van Jean-Francois Calmette.
Wie vult verder aan? Het zou ook fijn zijn mocht iemand een Google Map kunnen maken met pinpoints.