Re: Bernard Mercier
Ok, no problem, ik vond het al vreemd.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Politiek & Business → Bernard Mercier
Ok, no problem, ik vond het al vreemd.
tjonge, wat een bende kluchtzangers!
In 1982 stapte Mercier, net als zovele anderen, over naar de PRL van Jean Gol en Louis Michel. Mercier is een goede kennis van Paul Vankerkhoven. Hij is immers ook lid van de Ligue Internationale de la Liberté, de Belgische vleugel van de WACL. Bovendien zetelt hij tesamen met onder meer Jacques Jonet, privé-secretais van Otto van Habsburg, in de zeer duistere 'Sociéte Internationale de Wilton Park', waar ook ene Jean Violet (van de 'Cercle Violet') opduikt. Er zijn trouwens nog wel meer banden tussen Mercier en de ridders van de Ordre du Rouvre.
Bron: André Van Bosbeke, Ridders van nu, EPO 1987
In het boek van Geens wordt deze persoon als de oprichter van de Bende van Nijvel genoemd.
Bernard Mercier °1943 (Belg), katholiek/Franstalig, licentiaat in de geschiedenis, leraar en diverse politieke mandaten.
Organisaties: CEPIC, LIL, WACL, Hilton Park, PIO, WNP, UEF, Association Atlantique Belge, Amitié Belgo-Maroccaine
Entourage: Jean-Marie Bougerol, Benoit de Bonvoisin, Francis Dossogne, Paul Vankerkhoven, Vincent Vanden Bosch, Walter Kunnen, André Moyen, Paul Latinus, …
Bron: De netwerking van een neo-aristocratische elite | Klaartje Schrijvers
In de RTBF-Au Nam de la Loi-uitzending van 27 januari 1988 beweert de ex-WNP'er Saucez in elk geval dat Mercier die een leidende rol in de WNP speelde, goede contacten met de veiligheid van de staat had.
Bron: Verslag Tweede Bendecommissie (bijlage 1 en 2)
Vous me parlez des Milices de Jésus-Christ. J'en connais un de ses membres qui avait le grade supérieur à colonel dans le WNP. Il s'agissait de Bernaid Mercier. Il s'occupait du brabant wallon au sein du WNP.
Bron: Verhoor Marcel Barbier | 7 november 1985
Bende van Nijvel → Politiek & Business → Bernard Mercier