Het blijft een gegeven om te onthouden maar als Tinck bij de Bende zat en een contact was van Cocu dan kenden we volgens mij zijn naam al (met dank aan de ondervragingstechnieken van toen). Cocu - of een andere Borain - had toen sowieso zijn naam genoemd als "chauffeur", "schutter" of "gek" (naar gelang zijn rol) en was hij gearresteerd geweest.
Ik krijg hem zelf ook niet geplaatst en ik heb al wel wat gezocht (wel heel veel interessante zaken ontdekt over boten, duikers en parachutisten) maar ik krijg hem niet geplaatst binnen één of ander schema. Enkel zwakke vermoedens. Er schieten nu een aantal pistes door mijn hoofd:
Hij had een andere naam. (Onwaarschijnlijk)
Hij was een informant. (Eveneens onwaarschijnlijk)
Hij behoorde gewoon niet tot het gekende milieu en pleegde met een paar onbekenden deze overvallen. Ik zal het de Zucker-theorie noemen. (Is mogelijk vermits de Eddy van Zucker ook in Elsene heeft gewoond.)
Hij behoorde wel tot een gekende groep maar is er op één of andere manier in geslaagd om altijd buiten schot te blijven. (Onwaarschijnlijk)
Al moet ik misschien nog eens in mijn Borinage-documenten duiken. Misschien staat er wel ergens een achternaam, voornaam of initialen.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube