Ik heb met interesse bovenstaande artikels gelezen. Bedankt hiervoor, North End. Het lijkt me wel een boeiend gebeuren daar in Saintes-Maries-De-La-Mer, en als fan van gypsy jazz (o.a. van de in België geboren Django Reinhardt) zou ik er wel graag eens naar toe trekken. En ik moet toegeven : inderdaad, het lijkt me niet onmogelijk dat ook Belgische 'zigeuners' hier naar toe reizen.
Hoezeer ik de inspanningen ook respecteer om Tinck aan andere bendeverdachten te linken, de linken zijn voorlopig nog zeer mager. Eigenlijk is de enige echte aanwijzing dat er mogelijk een echt spoor is de beslissing van de raadkamer om de aanhouding te verlengen. Dit kan niet zonder enige echte - materiële of andere - bewijzen. Laat ons niet vergeten dat Tinck van maar liefst 9 (negen) aanklachten wordt beticht, dat is toch niet niets.
Hoewel de timing van de aanhouding wel kan wijzen op een signaal naar de politiek toe, geloof ik niet dat de beslissing van de raadkamer extern beïnvloed is. Laten we niet vergeten dat in aanleiding naar de aanhouding de onderzoeksrechter ineens fulltime met het dossier werd belast.