Topic: Theorie van Jab_317
Mijn bijdrages op dit forum zijn miniem of zelfs onbestaand te noemen maar dat doet niets af aan het feit dat ik de gang van zaken hier wel volg. Nu heb ik besloten nog eens te reageren. Je kan niets uitsluiten zonder dat je dat met bewijs kan weerleggen dus de De Staerkes, Borains, Sudisten, ... kunnen zeker onderdeel van geweest zijn en dit is heel aannemelijk voor de ene bende, organisatie, persoon of dergelijke al meer dan de ander. In die rij kunnen we dan ook Patrick Haemers en zijn bende gaan plaatsen en nog zovele anderen die hier al aan bod zijn gekomen.
Dan is het de vraag wat hun rol is. Steeds komen ze opnieuw voor en kunnen ze wel ergens aan gelinkt worden of worden ze herkend en beschreven.. Het is dan ook zeer aannemelijk dat deze verschillende daders hebben deelgenomen aan één of andere bende gerelateerd feit van een inbraak, tot het stelen van een voertuig of in het ergste geval een warenhuisoverval.
De piste die ik las waarin vermeld wordt dat Bouchouche (de meester van vermommingen) de daders ''bewerkte'' (lees: een pukkel aanbracht of wegshminkte, een baard opplakte of een persoon zwaarder kon doen lijken) kan ook verklaren dat dezelfde mensen op verschillende plaatsen werden gezien en men gaat veronderstellen dat deze altijd dezelfde persoon zijn. Door deze vermommingen kan het de ene keer persoon a en de andere keer persoon b zijn een perfecte situatie voor verwarring en alibi's voor daders. Het is dus duidelijk dat dit alles goed uitgewerkt is door ''professionals'' mensen die er van af kennen hoe doen we doen overval, hoe kleedden we onze daders, wat doen we met ons ''afval'', voertuigen, werking van politiële instanties. Dit alles in opdracht van een hogergeplaatst individu of instantie en uitgevoerd door wat we de onderste treden van de ladder kunnen noemen (zie Borains en dgl.).
Mensen die iets hebben gedaan voor de bende hoeven ook niet persé te weten dat ze dit voor deze doen, misschien beseffen ze dit pas later of wanneer ze het doen en is er geen andere uitweg dan meewerken en je mond houden (geen specifiek feit in gedachten hierbij).
Het potje is al te lang gedekt, alle herinneringen van getuigen verwaterd, bewijsstukken de dergelijke verdwenen, potentiële daders gestorven, ... Dit onderzoek kan haast niet meer opgelost worden. De enige optie is mijns inziens dat een persoon die er alles van af weet en betrokken bij was zich bekeerd en gaat spreken als wordt het dan ook moeilijk om dit allemaal te bewijzen net zoals het onderzoek dat gevoerd wordt. Wat met uiteindelijk iets bewijzen. Aartsmoeilijk dit, jammer genoeg.