Re: Jean-Marie Tinck
Beste vrienden, ik heb gisterenavond gelezen in Sudpresse dat Tinck een minderwaardigheidscomplex zou gehad hebben en zich in zijn functie van "monitor op boten" minderwaardig vond ten aanzien van mannen met heel veel geld. Dat hij zich in aanwezigheid van deze "heel rijken" vernederd vond. Ik denk wel dat in het milieu van mensen die een yacht of een zeilboot bezitten, veel rijken vertoeven. Ik kom zopas van Saint-Tropez en heb daar vernomen dat één dag aangemeerd blijven met je boot in de haven van Saint-Tropez 2.000 euro zou kosten. Dus 2.000 euro per dag.
Tinck voelde zich gekleineerd in het gezelschap van heel rijke individuen en wou zich "laten gelden" zoals ik heb gelezen. Maar ga je dan opscheppen met het feit dat je in de ergste misdaadgeschiedenis van België betrokken bent geweest en kinderen hebt afgemaakt ? Zoiets begrijp ik niet. Tinck heeft op de koop toe gisteren in de late namiddag een interview gegeven aan de RTBF. In het kantoor van zijn advocaat. Hij zegt dat hij details van de Bende van Nijvel heeft gekregen van een celgenoot toen hij in de gevangenis vertoefde in 1995 (of 1992... hij wist het zelf niet meer goed). Hij zegt in het interview dat hij deze celgenoot heeft gemeld aan justitie. Raar dat er nog niemand aangehouden werd. Of is die celgenoot ondertussen reeds overleden?