Als je vanuit Parijs naar Brussel rijdt, passeer je ter hoogte van Nijvel een Total-tankstation » Google Maps Dit tankstation bevindt zich voor de eenvoudigste afslag naar het Colruyt-warenhuis (afrit 18). Je mist dit tankstation als je een afslag vroeger neemt (afrit 19). Maar dan moet je door het centrum van Nijvel rijden om het Colruyt-warenhuis en tankstation te bereiken en dat ga je niet doen als je bijna zonder benzine zit.
Weet er iemand of dit (Total-) tankstation er al was in 1983? Ik zou dit willen weten omdat het mij onlogisch lijkt om de autosnelweg te verlaten als je wil tanken. Dit zou logischer zijn als hij een Colruyt-tankkaart had (zie hieronder) of via binnenwegen naar huis wou rijden.
Daarnaast blijft er nog onduidelijkheid over de kaart van Fourez. Volgens het boek van Finné en Leurquin beschikte hij over een Colruyt-tankkaart. Andere spreken dan weer over een (magnetische) kredietkaart. In het boek De Bende: een documentaire komt ook de dochter aan het woord:
Christel, de dochter van Mevr. Dewit, weerlegt de veronderstelling dat haar ouders de gewoonte hadden hun wagen te laten voltanken aan het benzinestation van de Colruyt in Nijvel. Jaqcues Fourez was zeer vertrouwd met zijn wagen en diens verbruik.
Het koppel reed vaak naar Parijs dus kan de dochter wel gelijk hebben als ze verklaart dat haar vader vertrouwd was met het verbruik van zijn wagen. Maar op welke basis de dochter (of de auteurs van het boek) concluderen dat ze niet gewoonte hadden om bij het Colruyt-warenhuis in Nijvel te tanken, is me onbekend.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube