"Na zijn voorwaardelijke invrijheidstelling op 30 augustus 2000 besloot Bouhouche zich, volgens de minister "in samenspraak met zijn justitieassistent", te vestigen in Fougax-et-Barrineuf in de Franse Pyreneeën."
Dus na zijn vrijlating wisten ze wel degelijk waar hij leefde, ik sluit toch niet uit dat hij echt vermoord is hoor. Want er zijn toch een paar zaken die vreemd zijn: ze ontdekken pas een maand (of later) na zijn overlijden dat hij overleden is. Ze hebben foto's gezien van het lichaam en op basis van dat stellen ze vast dat er geen uitsluitsel is. Hij wordt gecremeerd, wie heeft daarover beslist eigenlijk? Had die man familie, zijn vrouw had hem laten zitten, wie heeft zijn lichaam nog gezien na zijn dood (afscheidsbegroeting)? Misschien zijn het allemaal vragen waar de speurders info over hebben maar door zo weinig te vertellen kunnen we veel hypotheses openen.
En Meneer Vos in de Laatste Show: het crioelt van de hypotheses over de Bende van Nijvel maar wat je wil als je niets te weten komt, alleen via kranten vernemen we iets. Ze zouden veel duidelijker willen zijn en voor zegt dit genoeg, ze willen het zo goed mogelijk stil houden. Ik denk als dit forum niet bestond dat we in Vlaanderen er allang niet meer over praatten. Jonge mensen kunnen nu terrecht op deze site (met veel informatie), als je niets over weet, kan je hiet al heel veel te weten komen. Dit is wat anders dan de CWB en hun site. Ze zouden beter zaken doorgeven aan deze site, zaken die gezegd mogen worden. Oké, je mag niets lossen uit het onderzoek maar er zijn toch zaken waar dit wel kan. Bv. over de dood van Bouhouche, Haemers en anderen. Zie naar het vb. van Bultot als de zaak Belirajh niet had bestaan wisten we dit niet eens!
"Na zijn overlijden bleek hij echter nog nauwe contacten te hebben gehad met Alain Weykamp, een extreem rechtse garagist uit het milieu van de practical shooters, waartoe ook Bouhouche behoorde."
Waarom praten de onderzoekers niet eens met die Weykamp, je weet maar nooit. Idem met Beijer, maar dat willen ze niet. Als je ziet de Beijer informatie wil geven, waarom luistert men dan niet naar hem. Is het zo moeilijk om hem een nieuwe identiteit te geven? Ik denk het niet, en het zou dan nog om zijn echte naam gaan die hij terug wil. Ze doen ons geloven dat ze elke tip willen laten onderzoeken, maar iemand als Beijer mag zijn verhaal niet doen, zo stel ik het toch vast, hij vraagt geen geld of niets. Dus die 10 miljoen intresseert hem ook niet, raar van Justitie. Hij zou beter naar de pers gaan met zijn verhaal. Als hij zegt dingen te weten die niet met de bende te maken hebben kan het toch ook al helpen, dan ga ik ervan uit dat er zaken zijn die aan de bende gelinkt zijn maar eigenlijk niet door de bende gedaan zijn.