Re: Nijvel: 17 September

Herr Flick wrote:

Als gewone lust/seriemoordenaar wil je dat ook niet. Veel simpeler om iemand gewoon van zijn fiets te knallen of een jogger in het bos iets aan te doen. Allee ja ... Geen getuigen, geen camera's tijd genoeg om alles proper op te kuisen, ...

Waarom zou een moordenaar na het neerschieten van een fietser of een jogger alles proper opkuisen? Misschien om een verdoken boodschap te camoufleren?!

De grote Manitou ziet alles

Re: Nijvel: 17 September

De meeste gasten die zoiets uitspoken worden het liefst niet gepakt, vandaar misschien? Gelijk die gast in Bergen die ze allemaal properkes afzette in ne zak van de GB bv.

Re: Nijvel: 17 September

Herr Flick wrote:

Gelijk die gast in Bergen die ze allemaal properkes afzette in ne zak van de GB bv.

Dat is inderdaad dé manier om niet te worden gepakt. Maar we dwalen af. Deze topic behandelt namelijk de overval te Nijvel. En i.v.m. deze topic valt mij vooral op dat de achteruitkijkspiegel van de rijkswachtcombi langs de bestuurderszijde het er goed heeft van afgebracht niettegenstaande deze zich zowat pal in de vuurlijn bevond. En wat denken de andere forumleden hiervan?

De grote Manitou ziet alles

Re: Nijvel: 17 September

Omdat hij doorzeefd is toen hij het voertuig had verlaten? Ik kan niet zo direct een foto zien van het voertuig, maar ik kan u wel een verklaring geven voor het feit dat je een object ziet in de vermoedelijke kogelbaan dat niet geraakt is. Wanneer je op iets schiet en de kogel moet daarbij iets penetreren - een deur, een stuk hout, een glasplaat, noem maar op - dan is het niet noodzakkelijk zo dat die kogel recht blijft vliegen.

Hij kan makkelijk gaan tollen van zodra hij iets raakt en uit balans geraakt. Het hangt af van de snelheid, gewicht en materiaal van de kogel en van het materiaal, de dikte en of het al dan niet onder een hoek staat geplaatst. Hier kun je alles eens nalezen en bekijken, het gaat hier wel over schieten van binnen naar buiten, maar het komt op hetzelfde neer, alleen is de hoek anders » www.theboxotruth.com

Re: Nijvel: 17 September

the end wrote:

De afstand van de inbraakdeur (rode) tot aan de buitenhoek van Dats is ongeveer of meer dan 60 meter! De afstand dat de daders met de lichamen is zelfs meer want deze zijn nog eens van het gebouw naar de omheining en terug verplaatst (rode ster), volgens de officiële verklaringen.

Dewit is volgens mij afgemaakt aan deur 1 van de achterkant van de Colruyt. Deur 1 bevindt zich zeer dicht tegen het tankstation. Het feit dat Dewit zich heftig verzette verklaart de kogelwonden in eerste instantie in de kaak en in tweede instantie in het oog. Nadat Dewit verder oordeelkundig werd afgemaakt met schoten in het hoofd werd zij versleept tot tegen de omheining (zie sleepsporen).

De grote Manitou ziet alles

Re: Nijvel: 17 September

Merovinger wrote:
Ben wrote:

De dubbele moord op Fourez en Dewit was voor de gangsters geen reden om zo snel mogelijk te vluchten. Integendeel, ze wachten de politie op. Kan dit er niet op wijzen dat niet Fourez en Dewit een doelwit waren maar de rijkswachters of één van de rijkswachters?

Als de daders de opdracht hadden om Marcel Morue uit te schakelen dan hadden zij dit natuurlijk ook op een andere, meer rechtstreekse manier, kunnen doen. Alleen zou het dan veel meer opgevallen zijn dat Morue het doelwit was. Terwijl het nu eerder lijkt dat hij slachtoffer werd van het betrappen van inbrekers. Fourez-Dewit zouden in dat geval jammerlijke collateral damage zijn, dus op het slechte moment op de slechte plaats.

Zou het kunnen dat de lichamen van Fourez-Dewit en hun auto verplaatst werden om de rijkswachters in de val te lokken? Als ze bij hun aankomst al enkele lichamen zagen liggen, gingen ze misschien minder snel de hinderlaag aan de achterzijde van de Colruyt zijn ingereden. Of misschien lagen de lichamen van Fourez en Dewit in de weg (voor de combi die nog moest arriveren).

497

Re: Nijvel: 17 September

Merovinger wrote:

in Nijvel o.a. een Colt 45 zou gebruikt zijn wat het dienstwapen was van WNP-leden;

Het wordt nog straffer, de Colt 45 heeft enkel Morue geraakt (twee kogels). Daarnaast werd Morue ook geraakt door Riot gun 2. Fourez en Dewit werden door de .22 en een 7.65, maar niet door de Colt 45.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nijvel: 17 September

Boemerang wrote:

Detail: Bloedvlek Dewit en zichtbaar, sleepsporen!
Detail: Op 23 sec. Dat is het lichaam van Fourez! Met zijn jas over zijn hoofd getrokken!

Achter de bloedvlek en sleepsporen is een deel van een deur te zien. Dat is volgens mij de deur op de hoek van de colryut die het kortste bij het tankstation ligt.

Op sec. 23 is inderdaad iets te zien wat op een lichaam lijkt, maar of het daadwerkelijk een lichaam kan ik niet uitmaken. Het zien er in elk geval wel kledingstukken uit.

Op sec. 6: tegen de afsluiting meen ik het lichaam van Dewit te herkennen, met op kleine afstand iets wit (misschien een laken om het (de) lijk(en) te bedekken).

De grote Manitou ziet alles

Re: Nijvel: 17 September

Oei... die quote is van lang geleden. Veel geleerd sinds toen... Daarna werd geloof ik al uitgemaakt dat daar geen lichaam ligt. Dat laken-achtige is een doek die de bloedvlek bedekt waar Fourez de eerste maal werd geraakt. mogelijk ligt daar weefsel. Ik heb close-ups die uitsluiten dat daar een lichaam ligt. Rond deze plek werd ook ergens de omslagdoek van Dewit  gevonden dus een tweede optie is dat het dat is of dat dat ook onder die doek ligt. Dewit lag niet bij het hek of heeft daar nooit gelegen. Fourez wel maar beide lichamen eindigden gelegen tegen de Colruytmuur.

Re: Nijvel: 17 September

Ben wrote:
Merovinger wrote:

in Nijvel o.a. een Colt 45 zou gebruikt zijn wat het dienstwapen was van WNP-leden;

Het wordt nog straffer, de Colt 45 heeft enkel Morue geraakt (twee kogels). Daarnaast werd Morue ook geraakt door Riot gun 2. Fourez en Dewit werden door de .22 en een 7.65, maar niet door de Colt 45.

Inderdaad Ben. En uit het rapport van Guy Wezel blijkt ook nog dat de volledige lader van de Colt .45 helemaal is leeggeschoten richting Morue, meer bepaald:

  • 3 maal op de rechtervoordeur van de combi *

  • 2 maal op de rechterschuifdeur van de combi *

  • 2 maal op de rechtervoet van Morue

* Er worden ook 2 of 3 inslagen vastgesteld in het achterste rechtse gedeelte van de combi maar deze zijn volgens Guy Wezel vermoedelijk afkomstig van de eerste drie schoten op de rechtervoordeur en die door de deur gegaan zijn.

In totaal werd dus zeven maal geschoten met de Colt .45 in de richting van Morue, wat gelijk staat aan een volle lader.