Merovinger wrote:2. Ofwel waren het effectief politiemensen die echter mee in het overvalcomplot zaten.
Dat zou kunnen verklaren waarom de UZI's niet gebruikt werden.
dolorean wrote:Volgens een ooggetuige tussen de 5 à 10 minuten vooraleer ze daadwerkelijk de parking van de Delhaize in achteruit verlieten. Ik weet dat ooggetuigenverslagen nooit 100% betrouwbaar zijn maar stel dat ze enkel maar een 3 tal 'lange minuten' op parking Delhaize hebben gewacht vooraleer te vertrekken, vind ik dat nog steeds uitzonderlijk.
In een ander artikel zegt diezelfde ooggetuige dat hij omstreeks 19u45, net voor sluitingstijd, nog gauw wat inkopen zou doen. Dus kunnen de gangsters onmogelijk 5 à 10 minuten blijven wachten zijn. Maar u heeft wel gelijk dat 3' ook nogal lang zijn. Daarentegen staat dat opzettelijk blijven wachten toch wel een heel groot risico inhield. Een zware koffer, de andere gestolen goederen in een 3-deurs Golf krijgen en er dan nog als reus deftig inkruipen vergt toch wat tijd.
Eerder heb ik al geopteerd dat de gangsters in eerste instantie achterwaarts de parking wilden afrijden maar bij het waarnemen van de tweede politiewagen hun strategie gewijzigd hebben. Misschien is dat de reden waarom het zolang geduurd heeft vooraleer ze daadwerkelijk de parking hadden verlaten. Is maar een suggestie, opbouwende kritiek is altijd welkom.
De grote Manitou ziet alles