Dat de Rijkswacht er zelf op een bepaald niveau tot over zijn oren in zit, is de meesten hier wel duidelijk denk ik, Niet Simpel. Iets anders is, omdat de rijkswachttop of een paar plaatselijke officieren er via via in betrokken zijn, wil nog niet zeggen dat de sukkelaars die naar die interventies mogen vertrekken ook betrokken zijn. Dat ze daar weggehaald zijn voor de show begon, daar ben ik ook van overtuigd.
Waarom de UZI's niet gebruikt werden, 2 goeie redenen:
Ze staken misschien in een tas in de koffer of op de achterbank. Een UZI is een submachine gun, dat steekt ge niet in een holster je moet dus tijd hebben om dat te nemen, een lader erin te schuiven en door te laden.
Dat is een machinegeweer, enkel met singleshot kunt ge dat in een stedelijke omgeving als Aalst veilig gebruiken. Als ge weet dat er vorige week een - jarige haar schietinstructeur mee overhoop heeft geschoten, dan moet ik u niet uitleggen hoe groot de terugslag is op dat wapen. Dat wil zeggen dat alleen iemand die daar mee heeft leren omgaan daar veilig mee kan schieten.
De rest van de zaken: wel als een officier op iemand zijn vraag die bewakers heeft teruggetrokken, dan weet je ook het antwoord op die 2 andere vragen. Zie ook mijn opmerking bij WNP trouwens.