Re: Feedback

Ik heb ook al meermaals die "pun stop" gehad voor het posten van een bijdrage. Soms moest ik zelfs twee vragen na elkaar beantwoorden vooraleer mijn bijdrage gepublished werd.

112

Merovinger, hij twijfelt serieus bij jou dan, maar ja de Merovingers zijn natuurlijk allang dood en begraven en zelfs al terug opgegraven op sommige plaatsen! smile

Ben, cookie verwijderd en ccleaner laten lopen, nog steeds geen nieuw te openen door mij, maar is geen probleem hoor, just to let you know! smile

113

noorderling wrote:

En psychologisch mis ik vooral de forum home button, zo'n beetje rechts boven, daar zit nu niks meer en moet je naar links boven. Er zullen zeker en vast  meer members zijn die via tablet of smartphone met touchscreen deze website volgen.

Zeker en vast, 17% van alle bezoekers hebben dit jaar iOS gebruikt om deze site te bezoeken. Daarmee is iOS vlak na Windows het meest gebruikte besturingssysteem. Het wordt op de voet gevolgd door Android. Maar je opmerking over een "Home"-knop rechts snap ik niet zo goed en ik zal me even verklaren. Mensen lezen van links naar rechts, dus menu-knoppen op websites volgen diezelfde logica en richting: van links naar rechts. Er heeft ook nooit een menu-knop helemaal rechts gestaan en dat zal ook nooit gebeuren omdat het niet natuurlijk/logisch is. Als je met je duim niet aan de linkerbovenhoek van je smartphone geraakt, dan is je scherm van je telefoon te groot. En jammer genoeg worden schermen van smartphones alleen maar groter, waardoor het moeilijker wordt om met je rechterduim overal te geraken.

Ik wil ook wel even vermelden dat ik met veel aandacht al jullie feedback lees. Maar er is nog wel een belangrijk bericht over het forum dat ik wil delen. Toen dit jaar de website werd vernieuwd, veranderde ook de achterliggende software van de site. Sinds de vernieuwing gebruiken wij Wordpress. Het is echter zeer moeilijk om de forumsoftware - Punbb - te integreren in deze nieuwe site. Daarom ben ik er serieus over aan het nadenken om het forum te verhuizen naar software die beter aansluit op Wordpress. bbPress is één van de bekendste in zijn soort. Ik hoop in de komende dagen een beslissing rond te nemen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Ben wrote:

Maar je opmerking over een "Home"-knop rechts snap ik niet zo goed. Er heeft ook nooit een menu-knop helemaal rechts gestaan en dat zal ook nooit gebeuren.

Ik weet het alweer. Voorheen stond er boven aan het forum de zelfde balk als op de website. En rechtsboven had je het forum-blokje. Die gebruikte ik altijd als homebutton. Op mijn mobiel (samsung galaxy s2) wist ik die knop altijd blind te vinden. Desalniettemin zeer bedankt voor uw feedback. Als ik het goed begrijp zal het waarschijnlijk weer makkelijker gaan worden het forum per mobiel te volgen, immers Wordpress is mobiel bestendig. En ik weet niet hoe het in Belgie is, maar hier in Nederland is een tablet op de salontafel een normaal iets geworden. Net als touchscreen mobieltjes, ik ken vrijwel niemand meer die er geen heeft. Het percentage iOS en android bezoekers hier zal wrs nog wel gaan toenemen.

115

Dat klopt, vroeger was de "Bende van Nijvel"-titel bovenaan ook de link naar de voorpagina. Nu is de titel bovenaan de link naar de voorpagina van het forum. 

Daarnaast nog een algemene vraag. Met een nieuwe plug-in heb ik de mogelijkheid om topics binnen een bepaald forum alfabetisch te sorteren (nu worden ze gesorteerd op basis van de laatste nieuwe reacties). Ik kan mij voorstellen dat in sommige forums het interessanter kan zijn om topics alfabetisch te sorteren. Iemand voorstellen of ideeën?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Daarnet bleef bij de plaatsing van dit bericht de 'pun stop' toepassing zelfs in een loop te draaien. Hij bleef maar willekeurig de vraag stellen 'op welke planeet we leven' en om 'hallo' te typen (zeker twintig keer na elkaar). Ik ben er uitgeraakt door in de browser terug te bladeren tot de pagina waarin ik de opstelling van mijn bericht gemaakt had en opnieuw een reply te proberen.

Hopelijk kan het probleem met deze functie snel opgelost worden.

117

Bedankt voor de melding. Ik heb de plug-in tijdelijk uitgezet, wat het probleem oplost. Ik moet nu wel dringend op zoek naar een andere plug-in anders zal dit forum overspoeld worden door spam.

Wat bedoelt u precies met "This website kills fascists". Naast dat ik het niet snap, komt het op mij ook enigszins agressief over.

119

Behalve dat ik mijn vrije tijd graag op fascisten jaag, komt mijn inspiratie vooral hiervan:
http://newalbanian.com/wp-content/uploads/2013/02/woody-guthrie.jpg

Maar ik zou eens proberen mee te doen met het doel van dit forum in plaats van deze zever. Zoiets kan je ook perfect via mail vragen.

Er zijn soms problemen wanneer men een tekst kopieert naar het schrijfvak. Dan krijgen we die mededelingen van lettertype, vet, onderlijnd, ... Jij kan dit blijkbaar dan altijd wel achteraf netjes krijgen Ben. Maar het zou handiger zijn moest het kopiëren en plakken onmiddellijk in het juiste formaat gebeuren. Een heel vervelend probleempje.