Topic: Maubeuge: kruidenierswinkel Piot
De place des Nations in Maubeuge met op rechterkant de kruidenierswinkel van Piot.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Foto's → Maubeuge: kruidenierswinkel Piot
De place des Nations in Maubeuge met op rechterkant de kruidenierswinkel van Piot.
Een foto van de buitenkant van de winkel:
De binnenkant van de winkel:
Het verbrijzelde uitstalraam:
De geopende kassa:
De champagneflessen:
Nog twee beelden van de kogelinslagen in het etalageraam.
De Place des Nations in 1966. Er is hier nog een meubelwinkel gevestigd in waar later Piot zal zitten.
Er zullen toch de nodig bewoners rondom en boven de kruidenierszaak hebben gewoond:
Ik zat nog eens naar de foto te kijken die van de CBW-website komt... er staat wat op geschreven! Dus even de foto wat vergroot en leesbaar gemaakt met rood: 1, 2 en 3:
Doet mij denken aan de overval op de Colruyt van Nijvel waar het target zo goed als zeker Morue was. Op plaats 1 werden veronderstel ik kogelhulzen 7.65 gevonden. Op plaats 2 werd agent Delacourt in de buik geschoten. Maar wat werd er op plaats 3 gevonden; kogelhulzen en/of kogelinslagen? Als er op plaats 3 kogelhulzen werden gevonden zou dat betekenen dat er vanaf plaats 3 ook werd gevuurd, maar door wie? Of misschien nog belangrijker, waarom?
Nog wat extra foto's.
De glazen deur waarlangs ingebroken is moet zich rechts bevonden hebben.
Twee foto's van de winkel, waarschijnlijk genomen op de ochtend na de feiten. Op de eerste foto zie je heel duidelijk de opengebroken deur van de winkel.
Bende van Nijvel → Foto's → Maubeuge: kruidenierswinkel Piot