Die Johny en Marie Claire hielden daar in elk geval café op een van de hoeken van de Gasthuisstraat. Maar de Johny in kwestie heb ik ondertussen gevonden op facebook en die lijkt van Aalst. Werkte wel in de haven van Antwerpen. Ook bij variétémilieu heb ik m'n twijfels wat die twee betreft. Dus dat Antwerps koppel is dan vermoedelijk nog een ander koppel. Zodra ik m'n vader te pakken krijg, doe ik nog een keer een poging z'n bek open te breken. Dit stuk mysterie raakt wel opgelost denk ik.
Maar Jef van den Ooievaar beter in beeld krijgen, is minstens even interessant.
Wat ook interessant is, via die Johny en Marie Claire kom ik bij een rallypiloot, een vrouw. Helaas geen naam, maar heb haar ooit ontmoet, zelfs mee meegereden. Iets ouder, geboren circa 1950?
Wat ook zeer interessant is: begin juni kreeg ik een rij intimidaties van iemand die is opgegroeid tussen de Gasthuisstraat (café den Ooievaar) en de Moorselbaan ( lees Stock Americain en slachthuis ). Intimidaties is zacht uitgedrukt. Als er een kettingzaag op de oprit ligt op een zodanige manier dat je er bijna over moet struikelen en de handleiding van die kettingzaag ligt manifest op de trap naar de voordeur, om er nog een accent op te leggen , dan noem ik dat een doodsbedreiging, zeker als dat gebeurt een paar weken nadat ik betrokkene begon te ondervragen over zijn verleden in de buurt van (een tak) Podevijn, met verwijzing naar Bende van Nijvel dossier, en waarbij het gesprek ook de merkwaardige dood van Bouhouche aansneed.
Als Jef van den Ooievaar inderdaad Jef Michiels is, en indien Jef de broer is van Willy Michiels, en dat is zo afgaand op de foto bij zijn overlijdensbericht, dan is het volledig traject van deze cafébaas zeer interessant. En het feit dat de hierboven website volstrekt eigenaardig gedrag vertoont, een indicatie dat hier een poging wordt gedaan om belangrijke informatie te verbergen. Volgens mij passeert die Jef ook het Fabriekske, relevant, want de plaats waar ik 'betrokkene' leerde kennen. En dan later ook El Gringo. Dat laatste maakt van Jef een verbinding tussen Willy Michiels en de bende van Woluwe.
De rode draad in het curriculum van Jef is dan drugverkoop. Elke plaats die ik tot dusver aan Jef kan koppelen heeft een dergelijke reputatie, o.a. ook Lord Nelson en Half Maantje in Dendermonde. Van mijn vader weet ik dat Willy Michiels al eind jaren 60 een spilfiguur is in de drughandel rond Aalst. Volgens mij kent mijn vader de omstandigheden van de dood van Tony Maes, en is dat de reden dat ikzelf om de zoveel tijd een keer herinnerd word aan de omerta.
Het zou me niks verbazen als de moordenaar van Tony Maes ook de kindermoordenaar van de Bende van Nijvel is. En misschien is het tegelijk de slachter die graag de poort van het slachthuis op de Moorselbaan open liet staan, op het moment dat schoolkinderen daar passeren? Betrokkene is misschien niet echt betrokken bij de misdaden, maar zal wel de identiteit kennen van de kindermoordenaar? of betrokkene is gewoon lid van die maffia?
Betrokkene was heel intiem met godsdienstwaanzinnige, die op haar beurt intiem was met de boswachter van de Osbroek. Grondige ondervraging van dit trio, of met mijn vader erbij, kwartet, kan leiden tot een doorbraak in het Bende van Nijvel dossier. Ik ben daar echt van overtuigd.