Vandaag een goede analyse van Vermassen in de krant het Nieuwsblad.
“Als je merkt dat gerecht en politie niet gelukkig zijn met je tips, moet je argwanend worden”: Jef Vermassen over nakend einde onderzoek Bende van Nijvel"
Bron » Nieuws
Dat zijn wij geworden Jef.
Heb dit topic pas ontdekt. Eigenlijk had onze tip die we ooit door gaven hier moeten staan. Het was niet zomaar een tip, het was een getuigenis van een kolonel die beweerde ooit gevraagd te zijn mee te werken met hetgeen later de Bende zou worden genoemd. Ik heb deze getuigenis in verschillende topics hier op het forum ter sprake gebracht. Het was de getuigenis van een 80 jarige. Collega van Bougerol trouwens. Zal in één van de volgende dagen een korte samenvatting maken van die zaak en hier plaatsen.
Jef Vermassen:
"Ik stuurde eens een mail met een document door waarin belangrijke zaken stonden over het onderzoek, zaken die ik uit de eerste hand ontvangen had. Toen ik maanden later informeerde naar hoe het stond, was het antwoord nogal ontstellend: ‘We krijgen dat document niet open’. Het typeert hoezeer men blijkbaar niet geïnteresseerd was in een oplossing van dit ‘grootste misdrijf ooit in vredestijd."
Ook dit hebben wij mogen ervaren Jef. Onze getuigenis werd trouwens opgetekend door een eregriffier van de rechtbank en per mail aan de cel bezorgd.
Jef Vermassen:
"Ik heb een heel klaar idee van wat er gebeurd is, wat er allemaal is fout gelopen en waarom. Maar ik kan dat niet open en bloot vertellen. Want ook uniek aan dit dossier is dat men precies steeds meer zin had om mensen die informatie aandroegen, achterna te zitten dan de eigenlijke daders.
Hebben we ook meegemaakt. En niet alleen wij. Toen we later Jean Claude Marlair contacteerden bleek hij dat jammer maar helaas ook te kunnen bevestigen.
Ik weet dat er nog forumleden zijn die tips gegeven hebben. Ik hoop dat ze de moed hebben hier iets over te schrijven. Het moet niet noodzakelijk gaan over de tip zelf maar over het feit of deze tip of getuigenis onderzocht werd.
Het verhaal van Youssou kennen we. Staat vermeld in het topic Slimans.