Re: Jean-Luc Baugniet
Even terzijde: fipilip, ik vind die samenvattingen van tijd tot tijd een goede zaak. Maakt het ook makkelijker voor mensen die willen "instappen" zonder de ganse ontwikkeling te hebben gevolgd. Dank dus.
Baugniet > wapenhandel met Angola/Indonesië > Lasnosky (ex-OAS'er, SDECE, Gévelot-vertegenwoordiger) > Newman/Nejman (Geoffrey's Bank) > Atlas-dossier = ... grote, grote vissen!
Ik denk dat het inderdaad geen toeval is dat over Gevelot zo weinig te vinden is. En met Geoffrey's Bank kom je echt in het hartje van het grootste illegale Belgische machtsbastion uit die jaren. "Pouvoir absolu" wordt gezegd, wel ik denk dat het aardig in de buurt komt. Weinig Belgische rioolputjes stinken zo hard als deze bank. Je moet het nog maar even aanraken en je wordt al misselijk. Ik heb toch sterke twijfels bij het marginaliseren van Baugniet als mythomane alkolieker. Dat de man aan lager wal geraakt is en zich in vunzige milieu's ophield, ok, maar ergens is er toch wel een voorgeschiedenis die uitmondt bij zaken met behoorlijk gewicht. Maar zoals steeds lopen we wat verloren in de overmaat aan "ruis" in dit dossier.