Zou graag teruggaan naar 2007 en naar Renne. Niet te geloven eigenlijk dat we anno 2024 , 17 jaar later dus , bereid zijn te geloven dat de Bende een dievenbende was en iedereen die doodgeschoten werd toevallig in de weg liep.
Renne wrote:Ben wrote:Een paar essentiële vragen stellen:
Waarom? Een politieke zaak waar men mensen kon chanteren en afpersen, misschien ook een verband met de Delhaizes. Wat Bultot zei over schijnovervallen klopt, het is gebeurt. Wie? Men zoekt nu naar dadersprofielen maar ik denk toch dat men in deze zaak te maken heeft met organisatoren. De daders werden ingeschakeld door mensen met politieke macht,wat ik hier lees over die vrijmetselaars vind ik interessant. Hoe verklaar je anders al die zaken die niet onderzocht werden,ik denk wel dat men in staat was om de zaak op te lossen maar dat men bv. iets tegen een hooggeplaatste personen had zoals bv. personen in het koningshuis of politicus,en dat iets naar boven zou komen wat niet geweten mocht zijn.
En dat men 'zaken' eisten en indien dat niet zou gebeuren zou men het land op zijn kop zetten en dat is gelukt. Waarom heeft men zoveel zaken weggestoken en niet onderzocht. Daar zit iets meer achter. Ik denk niet dat dit allemaal met onkunde te maken heeft,dat bewijst dat Troch van het onderzoek werd afgezet, terwijl die goed werkt leverde en men dan nog eens zijn werk als onderzoeksrechter afneemt. Ik vind dit een ware afrekening. Waarom? Je ziet nu ook dat er affaires met de zeemacht en het koningshuis naar boven komen,dus zeg niet dat zoiets niet mogelijk was.
De daders werden betaald maar wisten niet echt het fijne waarom men overvallen pleegde en als iemand als Bouhouche zegt dat men bij het onderzoek hun tanden zullen breken op hoger niveau dan zit daar toch iets van waarheid in. Het is gewoon de waarheid,bewijzen genoeg. Ik vind het eigenaardig dat politicussen, (ex) rijkswachten en criminelen met elkaar gezellig feestjes organiseerden, daar kon men misschien onderhandelen.
Wat ik nog vreemd vind:
Eigenlijk als je er wat zicht op krijgt kan ik goed verstaan dat mensen niet durven praten, het kan u leven kosten toch hoop ik op een doorbraak. Wanneer mensen zoals agenten wat te ver gaan in informatie opzoeken worden ze de dag van vandaag nog ontslagen, na 25 jaar heeft het nog altijd gevolgen voor mensen zo blijkt.
kuros wrote:Antwoord vanuit Jumet: niks bruikbaars!
Inderdaad zo moet het overkomen, maar volgens mij ben je als procureur toch bekwamer dan ons, het zou mij niet verwonderen dat hij ook wel een paar enveloppen met geld kreeg om het onderzoek bewust te saboteren. Zoals bijvoorbeeld de borains, het leek dat zij gestraft moesten worden. Ik vind dat het er allemaal een beetje te dik opligt dat men de waarheid niet mag weten.
De helft van de gangsters die ingehuurd waren heeft het gezegd, wij werkten voor een organisatie.
Dat ik die post van Renne vandaag terug boven haal heeft niet alleen te maken met pure nostalgie maar heeft ook te maken met de dag van morgen. MORGEN krijgen de slachtoffers het voorlopige einde van bijna 40 JAAR ONDERZOEK te horen.
40 JAREN overleven na het verlies van een dierbare, ontelbare kapotte levens omdat een land niet wil bekennen.
Wordt Bouhouche morgen niet alleen een dader maar ook nog de (anti)held van de natie door zijn bekentenis van begin jaren 2000
IK WAS HET
Volgens Bouhouche wou hij de rijkswacht treffen in zijn hart. Punt . Uit.
Dat hij daarmee de natie in haar hart trof zou hem totaal ontgaan zijn, net zoals het vandaag Israel totaal ontgaat dat zij duizenden onschuldige Palestijnen doden.
En met Israel kom ik natuurlijk bij Jean Gol die ooit zei, wat betekenen enkele doden " pour un but ". En bij een zekere Ciolini die ooit aan een vrouw bekende dat zijn echte naam eigenlijk Cahen was.
Na morgen zal alles anders zijn, zelfs al lijkt het niet zo.