patrickhaemers wrote:Of hebben rijkswachter, politie, leden van de bende, mensen die toen opgemerkt waren, of bepaalde hoge personen deze getuigen komen afdreigen met : vergeet wat U gezien hebt, of wat dat U denkt dat U gezien hebt. Hier zou ik toch is graag het fijne van weten.
believer wrote:Renne, zijn hieromtrent werkelijk al jouw argumenten gebaseerd op het verhaal van kuros?
Neen, zeker niet. Ook een rijkswachter/politieagent met bijna 40 jaar dienst heeft mij al het één en ander verteld hoe het allemaal (niet) werkte toen binnen het korps. En ik kan daar uit besluiten dat Jumet zeer lui was en dat ze heel weinig moeite deden om echt sporen uit te zoeken.
Dit kan iederéén afleiden uit de teksten hier op de site maar als je het eens hoort van iemand die er dagelijks aanwezig was op de werkvloer binnen de rijkswacht en politie dan ben ik er van overtuigd dat alles niet mocht uitkomen. Dossiers van gangsters uitpluizen met nuttige informatie werd aan meneer Vos bezorgd en hij deed er niets mee. Voorstellen om enkele louche figuren te ondervragen werd vaak als negatief beantwoord. Dus als iemand van binnen in het al zegt, hecht ik er geloof aan. De man kreeg door zijn hogeren ook de raad om zich niet te verdiepen in het dossier, dit zou wel eens fout kunnen aflopen.
Believer, ik weet dat je moeilijk kan oordelen over kuros zijn verhaal. Hij is ook met zijn verhaal naar Jumet gestapt over zoveel jaar. Ze hebben er ook niets mee aangevangen. Moesten ze moeite gedaan, zouden we nu geweten hebben of het effectief allemaal toevalligheden waren binnenin zijn verhaal of niet. Geen enkel verhoor omdat het volgens hun geen nut had. Ze zouden toch niet bekennen, maar als ze verschillende verdachten screenen kunnen ze toch afleiden of er leugens inzitten of niet. Op de één of andere manier is het allemaal een show om de gewonen mens te laten geloven dat ze er nog mee bezig zijn: graafwerken, Zucker, extra speurders, ...
Ik heb er geen hoop meer in eigenlijk. Ik hoop natuurlijk van wel zoals iedereen maar als je alles op rijtje zet zie ik de echte waarheid nooit boven komen. Kuros heeft over laatst toen hij hier nog op het forum was en dat ook aangegeven heeft nog een laatste poging gedaan. Hij moet nu gewoon afwachten, indien er terug geen actie komt zal hij wel zijn verhaal doen hier.